6 jaar 7 jaar 8 jaar 9 jaar Boeken Inspiratie

{ Boekrecensie } | Ninjago: Geheimen van de ninja

Het boek gaat natuurlijk over Ninjago en de geheimen van de ninja. Je leert alle geheimen over meer dan 200 poppetjes van Ninjago.

We begonnen bij Duplo en inmiddels staat ons huis vol met Lego. Bij Bentley staat Lego Ninjago pas sinds een jaar op zijn lijstje. Hij bekeek de serie bij een vriendje uit de klas en was direct verkocht. Met zijn kinderfeestje kreeg hij dan ook een aantal leuke setjes. Wellicht dat het dit jaar wat meer wordt uitgebreid, want als ik zie hoe dik het boek van Ninjago is, zijn er nog een heeeeeeleboel poppetjes te sparen voor we de collectie compleet hebben! Maar wat vind je dan precies in het boek? Wij laten het jullie zien.

Ninjago

Ninjago speelt zich af op een eiland waar zich een stad bevindt, genaamd Ninjago City. Het eiland wordt beschermd door 6 ninja’s die de krachten van de elementen bezitten.
Kai; meester van het vuur. Cole; meester van de aarde. Zane; meester van het ijs. Jay; meester van de bliksem. Lloyd; meester van de energie. Nya; meester van het water. Van hun leraar, genaamd Meester Wu, leren ze alles over Spinjitzu. Lord Garmadon is de meester van de vernietiging en de aartsvijand van de ninja’s. Maar natuurlijk zoals elk goed verhaal heeft ook Ninjago een goede afloop.

Het Ninjago boek: Geheimen van de Ninja

In het boek zit een exclusief poppetje. Daar was Bentley helemaal happy mee! Want tsja, die hebben zijn vriendjes natuurlijk niet, dus daar kun je lekker mee showen.

Boekomslag

Toen ik Bentley het boek liet zien begon hij compleet te stralen. Ik kreeg direct te horen wat de naam van elk poppetje is. Natuurlijk direct gevolgd met opmerkingen als “die heb ik al wel” en “die wil ik nog hebben”. Zoals het hoort bij een echte fan, denk ik dan maar. Het lettertype is natuurlijk ook al direct opvallend en zeer passend. In de boekomslag zie je het exclusieve poppetje al zitten, dus dat springt er natuurlijk direct uit. Hij kon niet wachten om die eruit te halen en te bekijken!

Waar gaat het boek over

Het boek gaat natuurlijk over Ninjago. Je leert alle geheimen over meer dan 200 poppetjes van Ninjago.
Welke bijzondere krachten ze hebben, leuke feitjes en alles over hun outfits. Zo weten we nu welke speciale krachten ze hebben via hun outfits en bijvoorbeeld hoeveel verschillende versies er van 1 personage zijn gemaakt. Wat de verschillen daar precies tussen zijn en in welke set ze precies uitgegeven zijn. Hoe de poppetjes met elkaar verbonden zijn en wie er precies de goeie zijn en wie de slechteriken. Je vindt er dus echt alle ins en outs in beschreven. Het is als het ware een geheime kijk achter de schermen en dat is natuurlijk ontzettend tof!

Mocht je net zo’n Ninjago fan als ik hebben in huis, dan is dit echt de manier om punten te scoren! Wat een fantastisch boek is dit. Bentley is er uren mee zoet. De poppetjes opzoeken die hij heeft en natuurlijk kijken welke je nog wil hebben. Ook vindt hij alle feitjes die erin staan ontzettend interessant om te lezen en natuurlijk te delen met al zijn vriendjes.  Ik weet zeker dat hij hier nog heel erg veel plezier van gaat hebben. Zelf vind ik het ook wel leuk om er zo nu en dan eens wat over te horen, wie nu toch precies die poppetjes zijn die door heel zijn kamer verspreid staan. 😊

Het Ninjago boek: Geheimen van de Ninja Facts