3 jaar 4 jaar 5 jaar 6 jaar Game reviews

{ Game review } | Gigantosaurus Dino Kart

KirstenR
Laatste berichten van KirstenR (alles zien)

Deze voorjaarsvakantie mochten wij een nieuwe game uitproberen. Gigantosaurus Dino Kart voor de Nintendo Switch. Dit is het nieuwste spel van deze serie, want eerder hebben we ook de eerste Gigantosaurus game al eens getest (lees onze reivew hier). Onze jongsten van 3 en 4 zijn fan van de prentenboeken en animatieserie rondom de Gigantosaurus. Nog een dingetje waar ze gek op zijn; gamen! Dan kan deze combi toch alleen maar een succes worden, toch?

Welkom in de wereld van Gigantosaurus

Kruip in de huid van je favoriete personage en race door de wereld van Cretacia, een prehistorisch landschap. Een spannende race op 15 verschillende circuits vol spannende obstakels. Een kartgame voor het hele gezin waarin de jongste racers door de stuurhulp ook kans maken op de winst. Pak onderweg power-ups die je een kortere weg geven of een manier om je rivalen uit te schakelen. Ontdek de sluiproutes en alternatieve paden en ga op weg naar de winst.

Karten met twee personen tegelijk

Vroem vroem laten we het spel starten

Als je het spel voor het eerst opstart krijg je een eenvoudige en heldere uitleg hoe je dit spel kunt spel. Zoals dat je een waterbom kunt gooien om het sturen voor je tegenstander wat lastiger te maken. Of laat met een ‘Giganto-schreeuw’je tegenstanders schrikken en dus afremmen. Het spel is volledig Nederlands gesproken en de Nederlandse teksten eronder zijn simpel en geschikt voor jonge spelers. Het is tijd om te gaan karten en je tegenstanders alleen je achterlichten te laten zien!

Deze voorjaarsvakantie mochten wij een nieuwe game uitproberen. Gigantosaurus Dino Kart voor de Nintendo Switch. Lees onze game review.

Gigantosaurus: wie kent deze mysterieuze dino niet?

John Duddle maakte een mooi prentenboek over de Gigantosaurus. Dit draait om vier kleine dinosaurusvrienden die samen allerlei spannende avonturen beleven. Toch zijn ze telkens op hun hoede, want wat als de Gigantosaurus ineens voor hun neus staat? Om de beurt houden de dinovrienden de wacht, maar bestaat deze enge Gigantosaurus eigenlijk wel? De prentenboeken zijn heel kleurrijk, fantasievol, grappig en de teksten zijn op rijm. Na de boeken volgende een animatie serie van verschillende seizoenen, momenteel te zien op Netflix. Een bekend kinderkleding merk heeft er zelf een hele kledinglijn aan gewijd.

Go or no go

Mijn kinderen houden van eindeloos karten op de switch. En met deze game is de vergelijking met Mario kart snel gemaakt. Deze game is echt gericht op de allerkleinsten en een stuk eenvoudiger. De personages zien er zeer aansprekend uit, ook als je niet bekend bent met de karakters uit de eerdere boeken en de serie. Ook de thema’s dino’s en prehistorie spreken mijn kids erg aan. We karten graag met de hele familie omdat jong en oud kan meedoen. Wat ik persoonlijk een vette plus vind, is dat het spel gemakkelijk op te starten is en dat ze zelf kunnen spelen. Natuurlijk helpt het ook dat de game volledig in het Nederlands is. Er is genoeg te ontdekken in het spel. Voor de beginnende gamer is dit echt een GO! Toch een kritische noot, mijn dochters van 7 en 9 vonden dit spel al gauw saai. En natuurlijk, er zijn ook vele mooiere kartraces voor wat oudere kinderen. Het spel kent veel herhaling en is na het doorlopen van alle circuits uitgespeeld.

Facts

• Genre: Race
  • Releasdatum: februari 2023