10 jaar 11 jaar 12 jaar 13 jaar 14 jaar 6 jaar 7 jaar 8 jaar 9 jaar Game reviews

{ Game Review } | DC Justice League: Cosmic Chaos

De wereld moet weer gered worden en dit keer mogen wij dat doen met de helden van DC in DC Justice League: Cosmic Chaos

Het is tijd om je cape uit de kast te halen en jezelf op de bank te vliegen, want het is weer zover. De wereld moet weer gered worden en dit keer mogen wij dat doen met de helden van DC (de grote concurrent van Marvel). Om in de stemming te komen heb ik eerst een legging met mijn onderbroek daar overheen aangetrokken voor de juiste look. Dit is natuurlijk niet verplicht voor het spelen van een superheldenspel, maar je kids vinden het wel geweldig. Mijn vrouw vond het trouwens ook “Super”. Benieuwd naar DC Justice League: Cosmic Chaos? Lees snel verder…

DC versus Marvel

Voor velen zijn een aantal helden van beide universums wel bekend. Marvel is bekend van Thor, Iron man, Hulk en bijvoorbeeld Spiderman. DC is bekend van Batman, Superman en bijvoorbeeld Wonderwoman. In dit spel gaan we dus aan de slag met de helden van DC. Helaas maar met 3 van de velen. Maar dat betekent niet dat er door middel van een DLC nog een uitbreiding kan komen. Wel komen we vele andere superhelden tegen in dit spel en dat is voor de fans altijd een feestje.

DC Justice League: Cosmic Chaos – voor groot EN klein

Op het eerste gezicht lijkt dit spel voor de jongere gamer, door de manier waarop alles er uit ziet. Het oogt dus wat kinderlijk, maar is het spel ook kinderlijk? Het antwoord daarop is een duidelijke nee. Dit spel biedt meerdere moeilijkheidsgraden waarbij je echt je best moet doen op het moeilijkste niveau. Ook zit er veel meer diepgang in het ontwikkelen van 3 karakters. Het is een echte RPG waarbij je lvl-up gaat en je zelf je upgrades moet kiezen voor je karakters.

Multiplayer

In dit spel zit een multiplayer, ook samen op de bank spelen kan dus gewoon. MAARRR helaas niet tijdens de main story (het hoofdverhaal). Dit voelde als een minpuntje omdat het samen spelen tijdens het vrij rondlopen erg leuk was geweest. Toch is het buiten het hoofdverhaal erg leuk om samen bezig te zijn. Er is namelijk zo veel te doen. Genoeg missies van supervrienden en plekken om samen te veroveren dus.

Om maar met de deur in huis te vliegen. Dit spel krijgt een Go van ons, omdat er genoeg te ontdekken valt voor gamers, van jong tot oud. Van nieuwe pakjes voor je karakters tot een wereld om te ontdekken. Een kleine kanttekening is dat het spelen op de Switch af en toe zorgde voor kleine haperingen tijdens grote gevechten. Of dit op anders consoles is, heb ik niet kunnen testen.

DC Justice League: Cosmic Chaos Facts

• Genre: Actie, avontuur, open wereld
  • Releasdatum: maart 2023