10 jaar 11 jaar 12 jaar 13 jaar 14 jaar 15 jaar 16 jaar Game reviews

{ Game review } | Hogwarts Legacy

Ben je fan van Harry Potter en heb jij je altijd al afgevraagd hoe het zou zijn om zelf in deze wereld rond te lopen, naar Hogwarts te gaan en er achter te komen naar welke van de 4 school huizen jij zou gaan? Dit is je kans! Want in Hogwarts Legacy ga jij op avontuur in en om de school waar ook onder andere Merlijn en Harry Potter naar toe zijn geweest. Of ben je niet niet zo bekend met de wereld van meneer Potter, maar toch benieuwd en wil ook jij weten of dit spel wat voor jou is? Lees snel verder….

Hogwarts Legacy – Harry Potter game

Een ware hit op Social media: YouTubers en streamers zijn volop deze nieuwe Harry Potter game aan het spelen. Wij nemen je mee in onze review.

Een grote wereld

De magische wereld waar Hogwarts Legacy zich af speelt (the Wizarding World) is niet voor niets de bron voor vele boeken en films. Ook bijvoorbeeld de Fantastic Beasts films spelen zich hier af. Om aan te geven hoe lang deze wereld al bestaat; in 1997 kwam het eerste Harry Potter boek uit en in 2001 kwam de eerste Harry Potter Film uit. Er zijn dus heel veel mensen mee opgegroeid. In 2012 is er zelfs een thema gebied gebouwd in een pretpark waar je rond kan lopen in de wereld van Harry Potter. Er zijn theater shows en tentoonstellingen. Wat er nog niet was, was een echt goede game (vind ik), maar daar komt dus nu misschien wel verandering in met Hogwarts Legacy.

Magisch

Vanaf de eerste minuut spat de magie van je scherm. Om te beginnen mocht ik een karakter maken en zelfs dat voelde magisch. De kleuren van de menu’s en de vormgeving. Alles klopt gewoon. Ik werd meegezogen in een spannend verhaal en het ziet er werkelijk schitterend uit. Langzaamaan word je bekend gemaakt met de besturing, zonder dat het verplicht voelt. De besturing voelt soepel aan en het is makkelijk te leren. Na een poosje kwam ik aan op de school en mocht ik de pratende hoed op mijn hoofd laten zetten om er achter te komen naar welk huis ik zou gaan. (Je kan vervolgens een ander huis kiezen wanneer je het hier niet mee eens bent) Tijdens het verloop van het verhaal krijg je ook je eigen toverstaf, die je zelf mag samenstellen! Iets wat ik erg leuk vond om te doen. Ook al heeft dat geen effect op je toverkracht.

Ben je fan van Harry Potter, kom dan naar Hogwarts Legacy! Deze nieuwe Harry Potter game is een aanrader voor alle fans!

Een wereld van herkenning

Waar ik ook keek in het spel of waar ik ook liep; overal kom je dingen tegen uit de boeken en films. Grote dingen, maar ook details. Veel bekende namen en gezichten of juist familieleden van zeer bekende personages. Als fan van de serie kun je je geluk niet op. Maar ben je niet of nauwelijks bekend met deze dingen, dan blijft het nog steeds een schitterende wereld over om je door te bewegen.

Altijd iets te doen in Hogwarts Legacy

Een van de lastigste dingen in het spel vond ik om geconcentreerd te blijven op mijn taken/missies, want achter elke boom of elk gebouw kan zich weer iets leuks bevinden. De wereld zit vol met leuke dingen om te doen, mensen om te helpen of gewoon ruimte om te gaan ontdekken. Dit kan later ook vliegend op je eigen bezem!

Vechten met spreuken

Tijdens je avonturen kom je ook in situaties waar je niets anders kan dan vechten. En dat hebben ze mooi gedaan in dit spel. Het voelt zelfs machtig. Wanneer je de timing van je spreuken en je afweer onder de knie hebt ben je zeer moeilijk te verslaan. Gaandeweg door het spel leer je steeds meer spreuken en het is zelfs mogelijk om verboden spreuken te leren. Hoewel sommige karakters het in dialogen afkeuren is er geen strafsysteem voor het gebruik van deze verboden, maar sterke spreuken.

Heb je niets met Harry Potter?

Voor de gamers onder ons die niets met Harry Potter hebben blijft de vraag of dit spel wat voor hun is. Een simpele ja of nee kan ik niet geven, maar ik zal proberen het spel te omschrijven zonder de themadingen er om heen. In principe is dit een open wereld spel waarbij je veel rondloopt in en om een school en door bossen, kampen, grotten en dorpjes. Tussen de hoofdmissies door kun je dingen doen zoals “help een voorbijganger” of een magisch beest proberen te vangen. Je vecht met toverspreuken en moet je tegenstander ontwijken. Je gaat lvl-up en wordt sterker door betere gear te verzamelen. Ben je fan van dit soort open werelden waarbij je veel vrijheid hebt en stoor jij je niet aan toveren en dingen die niet in de echte wereld kunnen? Dan kan dit zeker wat voor jou zijn.

Dit spel krijgt van mij een dikke vette GO. Elke keer wanneer ik mijn controller weg moet leggen omdat ik ook nog stomme dingen moet doen zoals slapen of eten koken, kan ik niet wachten om de controller weer op te pakken en weer te verdwalen in deze magische wereld!

Hogwarts Legacy Facts

• Leeftijd: vanaf 11-12 jaar (PEGI leeftijd 12 jaar)
  • Multiplayer functie aanwezig: nee