4 jaar 5 jaar 6 jaar 7 jaar 8 jaar 9 jaar Game reviews

{ Game Review } | De Smurfen Kart

De smurfen kart hoofdfoto
Joyce

Wie kent de smurfen nou niet? Vroeger vond ik die serie geweldig en nu kijken mijn eigen kinderen ook naar de smurfen. Toen ik De Smurfen Kart voorbij zag komen wist ik dat mijn kinderen dit helemaal geweldig zouden vinden. Waarom? Ik vertel het je graag!

De Smurfen Kart

Kies jouw favoriete smurf, een auto en race door verschillende banen in De Smurfen kart. Je hebt twaalf verschillende smurfen waaruit je kan kiezen. Daarnaast kan je jouw eigen wagen samenstellen en kiezen of je wil worden geholpen, zoals altijd gas geven of stuurondersteuning. Maak gebruik van krachtige power-ups en sluiproutes om jouw tegenstanders te slim af te zijn. Word jij de kampioen van het Smurfendorp?

Speel alleen of samen?

Net als bij andere racespellen kan je ook hier ervoor kiezen of je samen speelt of alleen. Ideaal om er één groot familie spel van te maken. Maar ook alleen is deze game erg leuk om te doen. Zodra je hem start, krijg je de keuze. Ga je voor solo of kies je toch voor multiplayer? Daarna moet je kiezen wat voor soort race je zou willen. Wil je een uitdaging aan gaan en van een smurf winnen of kies je liever voor een grand prix? Maar ook een vrije race is mogelijk. Voor welke uitdaging ga jij?

Smurfen kart race kiezen
Samen of alleen

Een persoonlijk album

Na elke race kan je stickers vrij spelen die je verzamelt in je persoonlijk album. Dat kan gaan om de meeste appels of een race in een bepaalde tijd. In totaal kan je 110 stickers verzamelen. Als dat al niet een uitdaging op zich is. Wanneer Joshua de eerste sticker krijgt begint hij hard te juichen. “Yes, mijn allereerste sticker, mama!”. Hoe leuk is dat? Zo kan je jezelf steeds blijven uitdagen.

De Smurfen is net Mario kart

Het valt niet alleen mij op, maar ook Joshua. “Mama, dit is net als bij Mario Kart!” Je kan namelijk ook hier jouw personage kiezen. Daarnaast zijn er verschillende 12 verschillende parcoursen waar je uit kan kiezen. Je start net als bij Mario achter elkaar en rijdt drie racerondjes. Ook de cadeautjes pakken en de power-ups gebruiken is hetzelfde. Alleen zijn de afbeeldingen net even verschillend. Ook heb je hier geen battle. Dat vindt Joshua wel erg jammer, want dat vindt hij nou net zo’n leuke toevoeging. Maar dat maakt dit spel niet minder leuk. Beide kinderen genieten en racen samen een hele tijd.

Het smurfendorp
Podium

Ondanks de veergelijkenissen met Mario kart is dit spel wel ontzettend leuk om te spelen. De smurfen is een mooi spel om te zien en te spelen. De grafics, de manier van racen, alles zit goed in elkaar. Het is ook herkenbaar voor iedereen die naar de Smurfen kijkt op televisie. Maar ook als je ze nog niet kent, is dit een fantastisch racespel die je zeker moet hebben!

De Smurfen Kart facts