Boeken

{ Review } Britannica Listopedia

Weetjes en feitjes, de kinderen hier vinden het hartstikke leuk! Het liefst strooien ze geregeld met random feitjes, omdat ze laten zien dat ze trots zijn dat ze dit weten. Lijstjes met leuke feitjes vinden ze dan ook erg leuk om te bekijken. De Britannica Listopedia is dan ook een boek wat ze fantastisch vinden om te lezen. Dit is namelijk een boek vol met lijstjes! Doordat het ruim 400 pagina’s dik is, is het niet direct een boek wat je in een middagje even uit leest. Wel erg leuk om er geregeld bij te pakken als je nieuwsgierig bent aangelegd. Met meer dan 300 verschillende lijstjes ben je wel even zoet met dit boek.

Bijzondere lijstjes in de Britannica Listopedia

In de Britannica Listopedia staan allemaal te leuke weetjes in lijstvorm en het is een nieuw boek in de Britannica reeks. Zo kun je veel te weten komen over vreemde voorwerken in de ruimte, beroemde beestjes, belangrijke uitvindingen en de snelst groeiende planten ter wereld. Het is een ontdekkingstocht langs veel fantastische feitjes, onderverdeeld in verschillende categorieën. Je begint in de ruimte, om vervolgens via de natuur bij de lijstjes over dino’s terecht te komen. Hierna ga je van dieren naar het lichaam, om via menselijke feitjes en uitvindingen bij bijzondere mensen te eindigen.  Wist jij bijvoorbeeld al dat ons DNA voor 60% overeen komt met het DNA van een banaan?

Leuk om te lezen

Hoewel het een erg dik boek is, vinden de meiden hier het geen vervelend boek om te lezen. En voor dames die niet zoveel van lezen houden is dat nogal wat! Het is geen saai leesboek vol tekst, maar het ziet er juist heel speels en vrolijk uit. De kleurrijke pagina’s vol plaatjes nodigen uit om lekker te blijven lezen. Naast de lijstjes staat er ook veel extra informatie in, deze wordt in de voetnoot vaak uitgelegd. Zo staat er in het lijstje van lange tunnels ook een aquaduct. Voor de kinderen die nog niet weten wat dat is wordt het in de voetnoot uitgelegd. Zo leren ze altijd iets bij als ze aan het lezen zijn in de Listopedia.

Het boek staat boordevol originele en verrassende onderwerpen. Niet alleen voor kinderen is het leuk om te lezen, ook voor ouders is het een prachtig boek. Leuke feitjes, waar je op een feestje mee de blits zal maken!

De Britannica Listopedia is een boek wat ze fantastisch vinden om te lezen. Dit is namelijk een boek vol met lijstjes!

De Britannica Listopedia is een leuk en leerzaam boek. Door de vele kleuren en plaatjes nodigt het ook voor kinderen uit om erin te gaan lezen. Wat ik ook erg fijn vind, is dat het een boek is waar de kinderen nog iets van leren. Ook om het zelf te lezen vind ik het een leuk boek: random feitjes is sowieso iets waar ik blij van word! De Britannica Listopedia is voor €27,99 te koop bij Bol.com. De prijs vind ik het enige minpuntje. Als het gelezen is, verdwijnt het waarschijnlijk gewoon in de kast, wat ik voor die prijs wat zonde vindt. Hoewel ik me wel kan voorstellen dat het weer een erg leuk boek is om erbij te pakken bij een spreekbeurt maken bijvoorbeeld. Verder is het wat mij betreft echt een dikke GO!

Britannica Listopedia Facts