10 jaar 11 jaar 12 jaar 13 jaar 14 jaar 15 jaar 16 jaar 6 jaar 7 jaar 8 jaar 9 jaar Game reviews

{ Game Review } | Splatoon 3 voor de Nintendo Switch

Splatoon 3 is eindelijk uit en het wordt een geklieder met verf. Het oogt lief en kleurrijk, maar zit onder al dat verf ook een goede game verstopt? Want in de basis is dit een schietspel, maar hoe goed dat schietspel eigenlijk is moet nog maar blijken. Dus trek je overall aan en doe je haar naar achteren want deze review kan een kliederboel van verf worden…

In Splatsville en de zonovergoten Splatlands kunnen spelers deelnemen aan kliedergevechten met andere Inklings en Octolings, en functies, wapens en de meest trendy uitrustingen van het seizoen ontdekken.

Hoe het begon met Splatoon

In 2015 kwam het eerste deel van Splatoon uit op de Wii U. Nintendo wilde een schietspel om de concurrentie aan te gaan met Xbox en Playstation. Maar dit moest wel in een Nintendo-jasje, waarbij het spel niet gewelddadig mocht zijn, zodat het voor de hele familie geschikt bleef. En zo is Splatoon geboren! Lekker met verf kliederen in plaats van bloed en explosieven. En dat bleek een enorme hit.

Dat Splatoon niet gewoon een kindvriendelijke shooter is, kun je wel aan Nintendo overlaten. Lees hier onze review van Splatoon 3!

Splatoon 3

Dat Splatoon niet gewoon een kindvriendelijke shooter is, kun je wel aan Nintendo overlaten. Het ziet er allemaal vrolijk en kleurrijk uit, maar het is echt een goed spel waarbij je offline een grote single player kunt spelen en online heeeel lang potjes kunt spelen tegen anderen en steeds meer kan ontgrendelen op het gebied van wapens en kleding.

Offline spelen

De meeste gamers die bekend zijn met Splatoon zullen het spel spelen voor de online multiplayer. Maar er zit veel meer in dit spel waarbij je ook offline genoeg kunt beleven. Ook voor de beginnende gamers is het heel fijn om eerst te oefenen in een uitgebreid avontuur, voordat ze beginnen aan de hoge snelheid in de multiplayer. Er zit voor meer dan 15 uur aan speelplezier in deze modus, dus onderschat dit niet!

Online Splatoon spelen

Voor de meesten die bekend zijn met Splatoon is dit de grootste reden om dit spel te spelen. Samen met 3 anderen neem je het op tegen 4 tegenstanders. Je speelt dus vier-tegen-vier-multiplayergevechten. Het doel is niet om de meeste kills te halen, maar om het grootste gebied van het level te verven in de kleur van je team. Het is wel mogelijk om je tegenstanders af te schieten. Het zorgt er voor dat diegene een paar seconden niet mee speelt en je dus voordeel hebt met je team.
Na een ronde van een aantal minuten gaat de timer en wordt door de computer berekend welk team het meeste van het strijdveld heeft beschilderd in hun kleur. Diegene wint en krijgt punten om een lvl-up te gaan. Een hoger level betekent een grotere selectie aan wapens en kleding. De wapens hebben allemaal een eigen manier van schieten en vechten. Een megaroller kan alleen van dichtbij tegenstanders rollen en een hoge-druk-waterpistool spuit verf in een lange dunne straal waardoor je op grotere afstand iemand kan uitschakelen. De kleding heeft kleine boosts zoals iets sneller lopen of sneller je inkt bijvullen. En je ziet er natuurlijk cool uit met een nieuw shirt.

Splatoon 3 is een spel wat makkelijk te leren is maar genoeg uitdaging biedt voor de ervaren gamer. Er is niet voor niets een Wereldkampioenschap van! Het spel zelf krijgt absoluut een GO. Mijn zoon van 6 speelt lekker in het avontuur en wanneer zijn broer van 16 aan de beurt is gaat die online met zijn vrienden lekker verven. Plezier voor allen!!

Splatoon 3 facts