1 jaar 2 jaar 3 jaar Game reviews

{ Review } | VTech Baby Dierenvriendjes Touch Tablet

Linda D

De zomervakantie is in zicht hier in het Zuiden! Zachtjes aan ben ik dus ook al bezig met de voorbereidingen. Lijstjes maken, koffers klaar zetten en tasjes voor de kids op de achterbank. In deze tasjes stop ik vermaak voor onderweg. Bij Siem is dit bijvoorbeeld onder andere autobingo en een puzzelboekje. Bij Sofie is dit een knuffeltje, een pop-it en onze nieuwe VTech Baby Dierenvriendjes Touch Tablet voor baby’s!

VTech Baby Dierenvriendjes Touch Tablet

Deze baby tablet is van VTech en nodigt je kindje uit om samen met de dierenvriendjes te spelen. Hij heeft een ideaal formaat van zo’n 20 bij 15 cm en ligt daardoor lekker in de hand. Ook op schoot kan Sofie de tablet prima vasthouden. Bij de eerste kennismaking met deze tablet waren verbazing en plezier af te lezen op haar gezichtje. Door op de toetsen te tikken of te vegen komt er al een interactie op gang. Minimale inspanning, grote beloning! Super fijn voor zelfstandig spel.

Onze nieuwe VTech Baby Dierenvriendjes Touch Tablet voor baby's gaat zeker mee op vakantie en in deze blog vertellen we waarom.

Leuk voor welke leeftijd?

De Vtech baby tablet heeft een adviesleeftijd van 12 tot 36 maanden. Sofie zit met haar 1,5 jaar dus in de “startende fase”. Dat wil zeggen dat ze zonder doel op de knopjes drukt en alle melodietjes tot zich laat komen. De animaties op het LED-scherm dragen bij aan deze vermakelijke ervaring.
Zodra je kindje wat ouder is kan het echt bewuster gaan leren met de tablet. Samen met de dierenvriendjes kun je letters, cijfers en vormen ontdekken en heeft de tablet dus een educatieve functie. Door op een van de acht app-icoontjes te drukken kun je voor nog meer speelplezier zorgen. Namelijk in de vorm van een interactief rollenspel en kennismaking met verschillende muziekinstrumenten. Dit laatste, de muziekinstrumenten, is ook al een groot succes bij Sofie. Lekker dansen en bewegen!

Dieren

Ons meisje is erg geïnteresseerd in dieren en in het bijzonder in honden en katten. Dat er ook een kat een puppy schitteren op de tablet is dus een schot in de roos! Wanneer ze op een van de twee dieren tikt laten zij een lief berichtje horen of willen ze een spelletje met je spelen.
Wat in het gebruik ook erg prettig is, met name voor ons, is het regelbare volume. Er zijn drie standen; volume uit, volume stand 1 en volume stand 2. Daarnaast schakelt hij vanzelf uit wanneer hij een poosje niet gebruikt wordt.

In totaal laat de VTech Baby Dierenvriendjes Touch Tablet 20 melodietjes horen en 4 gezongen liedjes. Daarnaast zijn er nog lieve berichtjes te beluisteren, heb je muziekinstrumenten en vrolijkespelletjes. Uiteraard allemaal Nederlands gesproken. Zoals ik van VTech gewend ben heeft ook deze tablet een stevig en duurzaam design. Hij is zelfs al dreumesproof gebleken, want hij heeft al de nodige stoten en vallen te verduren gehad en is er zonder schade vanaf gekomen.
Het feit dat deze tablet nog zeker 1,5 jaar mee zal groeien in haar ontwikkeling vind ik top! Ze zal de tablet op een steeds meer educatieve manier kunnen gaan gebruiken en het duurzame ontwerp zal dit ook toelaten. Wij geven de Vtech baby touch tablet een GO!

VTech Baby Dierenvriendjes Touch Tablet facts

• 8 app-activiteiten voor o.a. interactief rollenspel en het kennismaken met muziekinstrumenten
  • LED-scherm