Hoe kun je gezond afvallen?

Veel mensen leggen zichzelf allerlei regels op als ze willen afvallen. Niet of minder eten, een crashdieet of veel sporten.

Veel mensen leggen zichzelf allerlei regels op als ze willen afvallen. Niet of minder eten, een crashdieet of veel sporten. Het is moeilijk om allerlei strenge dieetregels over een lange periode na te leven. Vaak ontstaat er dan een jojo-effect. Je valt kilo’s af, maar na een paar weken zitten ze er weer aan omdat je je crashdieet niet volhoudt. Hoe kun je ervoor zorgen dat je afvalt en dat de kilo’s wegblijven?

Meer calorieën verbruiken

Wil je afvallen dan is het belangrijk dat je meer calorieën verbruikt en minder calorieën tot je neemt. Daarnaast is gezonde voeding erg belangrijk als je wilt afvallen. Van sporten krijg je meer conditie en worden je spieren sterker, maar als je er geen gezond voedingspatroon op na houdt, zul je niet afvallen. 

Vet verbranden in plaats van suiker

Het makkelijkste kun je afvallen door minder koolhydraten te eten. Koolhydraten vervang je door eiwitten en gezonde vetten. Dat betekent dat je het beste geen brood, pasta, rijst en suikerhoudende producten kunt eten. Door gezonde vetten en weinig koolhydraten te eten zul je makkelijker op gewicht komen en blijven.

Eet voldoende fruit, maar met een laag suikergehalte

Dat fruit gezond is weten we allemaal. Het is zelfs een van de meest gezonde voedingsmiddelen die er zijn in de natuur. Fruit kan je helpen om op een gezonde manier af te vallen. Fruit heeft vezels. Hierdoor zul je vet verliezen, maar fruit bevat ook veel fruitsuikers. Kies daarom voor fruit met zo min mogelijk fruitsuikers zoals frambozen, aardbeien, watermeloen of perzik. 

Eet gevarieerd

Het geheim van gezond afvallen is je lichaam goed te voeden, niet minder eten. Uit welke voeding je je calorieën haalt is van groot belang. Om te zorgen dat je alle voedingsstoffen binnenkrijgt die je nodig hebt is het belangrijk om gevarieerd te eten. Er zijn allerlei gezonde recepten te vinden waarmee je lekker, maar koolhydraatarm eten kunt maken. Op die manier is afvallen geen straf meer.

Zorg voor een goede nachtrust

Een goede nachtrust is belangrijk voor je algehele gezondheid. Slaap je goed dan heb je minder kans op hartziekten, kun je je beter concentreren en heb je minder kans op depressies. Ook op je weerstand heeft slapen een positieve invloed. Wist je dat goed slapen ook kan helpen bij verbranden van lichaamsvet? Slaap je goed, dan heb je overdag minder honger.

Kies voor natuurlijke voeding

Koop je veel etenswaren in blikken en potjes, dan heb je grote kans dat ook hier suikers in zitten. Voedselfabrikanten stoppen in veel voeding smaakversterkers en suikers, om ze nog lekkerder te maken. In veel producten waarvan je het niet zou verwachten vind je toch vaak suiker. Het beste kun je kiezen voor verse producten zonder toegevoegde suikers en smaak-, kleur-, en geurstoffen.

Eet noten en zaden

Ook noten kunnen je helpen om gezond af te vallen. Noten zitten namelijk vol met gezonde vetten zoals omega-3 vetzuren, mineralen en vezels. Hoewel noten calorieën bevatten kun je met een handje noten van 25 gram al genieten van de gezondheidsvoordelen. Let wel op met pinda’s. Dit zijn eigenlijk geen noten. Kies liever voor walnoten of pecannoten.   





♥ ♥ ♥ Op Go or No Go wordt gebruik gemaakt van affiliate links. Dit betekent dat als jij op een van de links klikt, wij daar mogelijk een kleine commissie over krijgen. Het kost jou niets extra, maar het levert ons wel wat op. Met deze opbrengsten kunnen we deze website onderhouden. Ook krijgen wij soms betaald voor een artikel of we krijgen een product in ruil voor een blogpost. Onze mening blijft hierdoor nog steeds onveranderd en eerlijk. Voor meer informatie kun je de disclaimer doorlezen. ♥ ♥ ♥

 



Reacties

Reacties

No Comments

    Leave a Reply

    Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.