10 jaar 11 jaar 12 jaar 13 jaar 14 jaar 15 jaar 16 jaar Game reviews

{ Review } | Pokémon Legends Arceus voor Nintendo Switch

Hier in huis konden de jongens hun geluk niet op, want de nieuwe Pokémon game is uit: Pokémon Legends Arceus! 28 januari is deze mooie nieuwe game verschenen en in deze blog vertellen wij wat we van de game vinden en of het een aanrader is.

We hebben natuurlijk al vele Pokémon games langs zien komen de laatste tijd en dat is niet zo gek. Pokémon is populairder dan ooit, dus logisch dat er om de zoveel tijd een nieuwe Pokémon game verschijnt. Afgelopen jaar zagen we onder andere Pokémon Snap en Pokémon Sword and Shield. Dit keer is het de beurt aan Pokémon Legends Arceus.

Pokémon Legends Arceus

Deze (Engelstalige!) game is echt nieuw in zijn soort, en dus geen remake van een Pokémon game die we eerder zagen op bijvoorbeeld de Nintendo DS.

Simpel gezegd word je lid van het Galaxy Team en voor het Survey Corps voltooi je allerlei missies. Missies moet je afronden om verder in het spel te kunnen komen.

De nieuwe Pokémon game is uit: Pokémon Legends Arceus! 28 januari is deze mooie nieuwe game verschenen en je leest onze review hier.

Pokémon vangen die je graag wil vangen

Wat wij om te beginnen een verademing vinden in dit spel, is dat je niet verplicht elke Pokémon moet vangen die je tegenkomt. Eerder hadden we nogal eens een frustratie als je weer eens per ongeluk, in hoog gras, een Pokémon tegen het lijf liep. Je moest dan wel vechten met die Pokémon, je kon niet weglopen of iets dergelijks. Bij Pokémon Legends Arceus is dit niet het geval. Pokémon zitten niet in hoog gras verstopt; je ziet ze gewoon rondlopen en je kunt er dus ook omheen lopen als je even geen zin hebt in je twintigste Weedle.

Pokémon vangen

Wanneer je wel ervoor kiest om een Pokémon te vangen, hoef je nu niet eerst te vechten met de Pokémon. Je gooit gewoon je Pokébal naar de Pokémon en op deze manier zullen de meeste Pokémon wel gewoon blijven zitten. Let op: je kunt wel gewoon met je eigen Pokémon vechten tegen een andere Pokémon en je kiest hierbij zelf met welke aanvallen je speelt.

Een nieuw element bij het vechten is de mogelijkheid om Pokémon-aanvallen in de Agile Style te doen of in de Strong-style. Je ontgrendeld deze stijlen wanneer een Pokémon het juiste level bereikt heeft of wanneer hij in een gevecht vaker deze aanval gebruikt heeft. Je kunt dan ervoor kiezen om die aanval in de Agile Style te doen, waarbij de aanval minder schade doet, maar je de volgende keer wel sneller aan zet bent, of in de Strong Style, waarbij je meer schade doet, maar wel iets inlevert op snelheid.

Terug in de tijd met Pokémon Legends Arceus

Waar je in andere Pokémon games in een hele nieuwe, moderne wereld komt, is dat hier zeker niet het geval. Je arriveert namelijk in Hisui-regio; het vroegere Sinnoh. Het spel speelt zich dan ook af in een tijd waarin het worden van een Pokémon Trainer of het organiseren van een Pokémon League nog helemaal niet aan de orde was. Vandaar dus dat de hele feeling van het spel anders is dan anders.

Pokémon observeren

Jouw missie in Pokemon Legends: Arceus is om de eerste Pokédex van Sinnoh compleet te maken! Om Pokémon te vangen in Pokémon Legends: Arceus kun je ze observeren om meer over hun gedrag te weten te komen. Op deze manier maak je meer kans om ze ook daadwerkelijk te vangen.

• De nieuwe Pokémon game is uit: Pokémon Legends Arceus! 28 januari is deze mooie nieuwe game verschenen en je leest onze review hier.

Items

Tijdens je reis ga je Pokémon ontdekken, je Pokédex vullen en je bevindingen met professor Laventon delen. Elke Pokémon heeft een aantal research taken die je moet voltooien. In ruil voor je bevindingen en werk krijg je geld voor het kopen van items voor je Pokémon of items die helpen om Pokémon te vangen. Let wel op tijdens het vechten met wilde Pokémon, want als je te vaak wordt geraakt kun je je items verliezen.

Mijn zoon van 11 speelt het spel erg graag en is er al heel wat uurtjes mee bezig geweest. Wat hij als een klein nadeel ervaart, is de soms lange verhalen. Natuurlijk is alles in het Engels, wat hij deels zelf kan lezen en ik deels vertaal, maar hij heeft ook niet altijd het geduld ervoor om minuten lang (soms wel 10 minuten) het verhaal te volgen. Voor volwassenen is dit juist wel weer heel leuk, omdat je op deze manier echt een verhaal creëert en speelt én het verhaal is echt heel leuk om te volgen.

Pokémon Legends Arceus Facts

• Leeftijd: 10 jaar (PEGI leeftijd 7 jaar)
  • Multiplayer functie aanwezig: Nee