10 jaar 11 jaar 12 jaar 13 jaar 14 jaar 15 jaar 16 jaar 8 - 9 jaar 8 jaar 9 jaar Entertainment Game reviews Inspiratie

{ Game Review } | Riders Republic (Xbox)

Maak je klaar voor een extreem leuke tijd met Riders Republic. Althans, zo wordt het gebracht. Want is het echt zo leuk om te skiën/snowboarden, te racen op een fiets, tricks doen terwijl je van een berg af vliegt? In dit spel staan meerdere extreme sporten centraal. Of dat ook voor een extreem leuke tijd zorgt? Lees snel verder…

Riders Republic Review

Riders Republic draait om meerdere extreme sporten; Je kan onder andere skiën, snowboarden, paragliden, en met een fiets van bergen af vliegen. Ook kun je met een vliegpak rondvliegen. En er is nog veel meer gekkigheid. Alles is verpakt in uiteenlopende events waarbij je kunt racen tegen anderen (computer en echte tegenstanders). Er zijn ook andere events waar het juist draait om het verzamelen van punten terwijl je zoveel mogelijk tricks probeert te doen. Dit klinkt groots en dat is het ook! De spel wereld is GIGANTISCH en dan overdrijf ik niet. Er is zo veel te doen dat het bijna niet te overzien is voor de beginnende extreme sporter. Gelukkig word je aan de hand genomen in een zeer uitgebreide tuturial waarbij je stukje voor stukje iets nieuws krijgt en langzaam aan nieuwe sporten vrijspeelt.

Maak je klaar voor een extreem leuke tijd met Riders Republic. Althans, zo wordt het gebracht. Of dat ook voor een extreem leuke tijd zorgt?

All for Fun

Het spel draait meer om de fun dan om de prestaties in een event. Natuurlijk wil je winnen maar ook met een 5e plek speel je het volgende event vrij. Je kan extra dingen vrij spelen door opdrachten te voltooien die bij een race horen. Bijvoorbeeld; Haal 150.000 punten of ga sneller dan 120 kmh. Hoe meer je haalt, hoe meer je vrij speelt. En zo blijf je bezig. Je kunt ook gewoon rond reizen door de schitterende wereld. Want er is zo veel te zien.

Foto maken

Het is mogelijk om tijdens het verkennen van de wereld, en tijdens een race, in de foto-mode te gaan. Hierbij kun je schitterende beelden vast leggen in een schitterende wereld. Alles ziet er zo mooi uit. Van de natuur die verschilt van sneeuw gebieden tot aan rots achtige ravijn gebieden. En alles is toegankelijk. Al gaat het makkelijker om ergens te komen met een raketpak dan met een fiets. Zeker bergopwaarts.

Online gamen

Terwijl je door de wereld reist zie je andere gamers die ook rond zwerven. En dat zijn er veel. De wereld leeft echt en ik kreeg het gevoel dat overal iets te doen is. Dat is een kracht van dit spel maar werkte ook een beetje intimiderend. Omdat er zoveel mogelijk is had ik het gevoel soms niet goed te weten waar ik de volgende stap moest zetten om verder te gaan in het spel. En dat was niet omdat het niet te vinden was maar omdat er zo veel verschillende keuzes zijn. En dan zijn er nog de online events waarbij je met heel veel andere gamers tegelijkertijd een race kan doen in verschillende disciplines.

Looking good

Omdat er zo veel andere spelers zijn wil je graag opvallen in de menigte en laten ze daar een geweldig systeem voor hebben bedacht. Je kan namelijk kleding en andere uiterlijke verschijning kopen in de game store. Van nieuwe trui tot compleet pak. Gekke helmen tot mooie rugzakken. Alles is te koop. Veel is te koop met geld wat je kan verdienen terwijl je het spel speelt maar sommige (de mooiste) dingen zijn alleen te koop met gouden munten. En die kun je voor echt geld kopen. Zo wordt er waarschijnlijk toch een stevig zakcentje verdiend aan dit spel buiten het spelverkoop om.

Riders Republic krijgt een Go! Alles speelt soepel en snel. Je krijgt een enorme wereld waar super veel te beleven valt en dat zonder het risico echt je botten te breken terwijl je levensgevaarlijke stunts uitvoert. Ik testte het spel op een Xbox series X en de wachttijden waren zo kort dat het me keer op keer verbaasde. Het spel is niet echt voor de jongere gamer want het vergt nogal veel handcoördinatie bij het bedienen van de controller. Minimaal speelbaar vanaf 8 jaar zegt mijn gevoel. Maar vanaf 10 jaar oud zal het een stuk beter gaan.

Riders Republic Facts

• Leeftijd: vanaf 10 jaar (PEGI leeftijd 12 jaar)
  • Multiplayer functie aanwezig: ja