10 jaar 11 jaar 12 jaar 13 jaar 14 jaar 15 jaar 16 jaar Game reviews

{ game review } | Metroid dread voor de Nintendo Switch

Voor de gamers onder ons; Metroid is eindelijk terug! Lees in deze reciew van Metroid Dread voor de Switch vernieuwend is.
Laatste berichten van De Nijhofjes (alles zien)

Voor de gamers onder ons; Metroid is eindelijk terug! Na lang wachten (2010 was het laatste deel voor een “Grote” console uitgekomen, de Nintendo 3DS dus niet meegerekend) mogen we weer bezig met Samus Aran, haar echte naam zoals je natuurlijk weet. Wat veel niet weten is dat Samus 1 van de eerste vrouwelijke leading lady’s van een actie spel is. En nu maar eens kijken of Nintendo een remake heeft gemaakt met Metroid Dread, of een nieuw deel van de Metroid serie heeft toegevoegd. Lees snel verder…

Samus Aran

Het spel is toch genaamd “Metroid”? Dat klopt oplettende lezer. En Metroids zijn de Aliens waar onze Samus tegen vecht. Hoewel jaren lang Samus ook Metroid genoemd werd. Al vanaf 1986 vecht ze tegen deze wezens. Na 10 delen in de serie heeft ze nu haar spel voor de Switch te pakken.

Wat te doen in Metroid Dread

We beginnen het verhaal op de planeet ZDR, waar de sensoren een verhoogde dreiging hebben waargenomen. Aan jou en Samus om uit te zoeken wat er aan de hand is. Dat doe je doormiddel van rondlopen vanuit een 2d perspectief. Je kan schieten en springen. zo kom je buitenaardse wezens tegen je moet schieten of ze dood te maken. Je loopt van ruimte naar ruimte en komt onderweg plekken tegen waar je kan genezen of je spel kan opslaan.

Dood

Het opslaan van je spel is nodig. Heel erg nodig. Want je gaat dood. Heel vaak dood. En dat geeft niks want je leert waar de vijanden zitten, hoe je het beste kunt lopen en waar je op moet letten. Vervolgens probeer je nogmaals de ruimte door te komen. Er zijn namelijk op hol geslagen robots die je in eerste instantie niet kapot kunt maken. Dat betekent dat je voor ze moet weg rennen en dat zorgt voor spanning. Want je wil niet weer dood. Je wilt naar de volgende ruimte komen om te kijken of daar iets is waarmee je de robot kapot kunt maken. En zo breid je langzaam je arsenaal aan wapens en mogelijkheden uit.

Doolhof

Door dat je zelf steeds beter en sterker wordt kan het zijn dat je terug kan gaan naar een ruimte waar je in het begin van het spel net niet bij kon. Dit zorgt er voor dat je altijd moet opletten waar je ongeveer blokkades tegen kwam zodat wanneer je later in het spel, wanneer je denkt niet verder te kunnen, terug kan gaan naar deze plekken om zo weer iets nieuws te ontdekken. En dat vond ik wel een beetje lastig. Gelukkig is er een kaart die je daar bij kan helpen.

Metroid Dread voor de Switch krijgt een Go! En nog een Go. Ik weet niet of dat al eerder gedaan is maar dit spel krijgt 2 keer een Go. Het spel speelt zo vloeiend dat wanneer je ergens tegen op loopt of de robots je pakken, het alleen maar aan jezelf kan liggen. Ook ziet alles er zo mooi uit. Schitterende levels en monsters. Top! Denk wel aan de moeilijkheidsgraad bij dit spel. Voor de jongere gamers zal dit spel waarschijnlijk niet in goede aarde vallen. Minimaal vanaf 10 jaar, beter vanaf 12 jaar oud gezien ook de PEGI leeftijd van 12 jaar.

Metroid Dread Facts

• Leeftijd: vanaf 10 jaar (PEGI leeftijd 12 jaar)
  • Multiplayer functie aanwezig: nee