10 jaar 11 jaar 12 jaar 13 jaar 14 jaar 15 jaar 16 jaar 8 - 9 jaar 8 jaar 9 jaar Entertainment Game reviews

{ Game Review } | Hot Wheels: Unleashed

HOTWHEELS: UNLEASHED

Wie kent ze niet? De Hot Wheels autootjes die je als ouder overal in en om het huis tegen kunt komen. Bijvoorbeeld wanneer je onder een meubel kijkt tijdens het stofzuigen of je de tuin in loopt en een bloempot verplaatst. Onze kids spelen er af en toe nog wel mee en maken graag een baan die van tafel, naar een stoel en vervolgens naar de grond gaat. Het liefst met een looping erbij. Of het spelen met deze Hot Wheels auto’s net zo leuk is als het gamen met dezelfde auto’s in Hot Wheels Unleashed? Je leest het in deze review!

Of spelen met echte Hot Wheels auto's net zo leuk is als het gamen met dezelfde auto's in  Hot Wheels Unleashed? Je leest het in deze review!

Hot Wheels Unleashed: verzamel ze allemaal

Zoals benoemd zijn we thuis bekend met de Hot Wheels auto’s en het leuke is dat er 66 van deze auto’s, die je dus ook als speelgoed al thuis kunt hebben liggen, te verzamelen zijn om mee te racen in dit spel. Deze auto’s zijn ook nog te verbeteren door een upgrade voor ze te kopen. Dit is natuurlijk een voorlopige verzameling want in de toekomst komen er uitbreidingen voor dit spel waarbij je nog meer auto’s en andere dingen kunt bemachtigen. Het verzamelen doe je doormiddel van het winnen van een race. Het maakt niet uit in welke game mode je dat doet. Je verdient munten en met 500 munten koop je een verrassingsdoosje. Ook zijn er een paar auto’s los te koop in de winkel en dat aanbod wisselt elke dag.

Je auto’s aanpassen en ontwerpen

Elke auto kun je zelf voorzien van een nieuwe kleur. Van de grote oppervlakken tot aan de kleinste details. Alles is aan te passen. De mogelijkheden zijn (bijna) eindeloos. Maar dat is nog maar het begin, want niet alleen de auto’s maar ook de ruimtes, 6 in totaal, waar je door rijdt zijn aan te passen. Andere muren, meubels, noem maar op. En dan kun je ook nog zelf je eigen racebanen ontwerpen en online delen. Ook kun je banen van andere ontwerpers binnenhalen. Dit betekent eigenlijk dat er oneindig racebanen te vinden zijn en je niet snel uitgekeken zult raken op het parcours aanbod.

Hot Wheels Unleashed Single & Multiplayer game

Er is een soort carrière/verhaal modus waarbij je op een kaart kijkt en wanneer je een race wint, je een nieuwe vrij speelt. Misschien is verhaal een beetje overdreven, want er is niet echt een verhaal. Je rijdt gewoon en speelt dingen vrij. Simpel, maar doeltreffend. Dit doe je niet alleen op de kaart, maar je kan ook online tegen anderen racen. Tevens is er de mogelijkheid om split screen tegen iemand naast je op de bank te racen.

Racen maar!

Het racen gaat simpel. Je kan plankgas rijden, beuken en rammen. De auto’s hebben allemaal een “turbo” waarbij je een boost geeft aan je auto. Deze boost komt in verschillende soorten, afhankelijk van de auto waar je in rijdt. De ene auto heeft een balk die langzaam vol loopt wanneer je racet en sneller vol loopt wanneer je drift door een bocht. De andere Turbo zijn stippen. En dat is niet anders dan wanneer je de turbo knop in drukt, jij een boost krijgt voor een bepaalde periode. Dit verschilt ook weer per auto.
Ook het rijden is per auto anders. De ene kan scherper door een bocht en de ander is iets sneller op het rechte stuk. ELKE auto is anders en dat maakt het erg leuk om ze af te wisselen om zo de auto te vinden die het beste bij jou en het parcours past.

Hotwheels: Unleashed krijgt van ons een dikke vette GO! Het verzamelen van de auto’s, het zelf ontwerpen van racebanen en tegen elkaar racen maken dit spel erg leuk. Kinderen zullen veel plezier met dit spel hebben als ze van racespelletjes houden en met de multiplayer functie ook leuk om met vriendjes te spelen. En dat alles gecombineerd met een lage moeilijkheidsgraad als je wil (je kunt dit zelf instellen), zorgt ervoor dat wij dit spel graag blijven spelen!

Hot Wheels Unleashed Facts

• Leeftijd: vanaf 6 jaar (PEGI leeftijd 3 jaar)
  • Multiplayer functie aanwezig: ja