4 jaar 5 jaar 6 jaar Game reviews

{ Game Review } | Blaze and the Monster Machines: Axle City Racers

Zodra Blaze voorbij komt op Nick jr., moet hij daar op blijven staan. Onze 5-jarige is helemaal gek van Blaze en zijn vrienden. En nu heeft Blaze een eigen racegame! Met groot enthousiasme hebben mijn zoon en ik dit spel opgestart om te kunnen testen. Hoe dat ging? lees snel verder…

“Papa, wat zegt Blaze?”

Tja, spelen met een 5-jarige brengt uitdagingen met zich mee. Omdat hij niet kan lezen is hij afhankelijk van het geluid en de plaatjes op het scherm. En dat geluid is in het Engels. Hoewel wij thuis graag meertalig opvoeden was dit net iets teveel gevraagd van onze 5-jarige. Alle audio is dus in het Engels en dat kan lastig zijn want dat zijn de meeste Nederlandse kids niet gewend van Blaze. Het menu en de tekst tijdens de uitleg is overigens wél in het Nederlands dus de iets oudere gamer kan dat wel lezen.

Koop Blaze and the Monster Machines voor de Nintendo Switch:

Voor de jongere gamer

Alles aan dit spel straalt uit dat het voor de jongere gamer is. Van de menu’s tot aan het racen is alles zo simpel mogelijk gemaakt. Je kiest een soort race zoals snel racen, kampioenschap, enzovoorts en vervolgens kies je 1 van de 7 auto’s/karakters waar je mee wil gaan racen. En dan is het tijd om van start te gaan! Er is ook een optie dat het spel voor je racet en jij alleen maar hoeft te kiezen wanneer je jouw superkracht gebruikt of wanneer je door een bocht wilt driften. Helemaal top voor de kleinste racers onder ons!

Ook is er een multiplayer functie aanwezig in het spel, waarmee je tot en met vier spelers samen kunt spelen. Wel zo gezellig natuurlijk!

Onze 5-jarige is helemaal gek van Blaze en zijn vrienden. En nu heeft Blaze een eigen racegame voor o.a. de nintendo switch. Blaze game review

“Papa, beginnen we nou?”

Elke auto heeft een eigen “super kracht” die je tijdens een race kan gebruiken. Mijn zoon wou graag Crusher zijn. En Crusher heeft als kracht dat hij, nadat hij 10 moersleutels verzameld heeft tijdens het racen, een val op de grond kan leggen die tegenstanders afremt wanneer die daar overheen rijdt. Ik moest Pickle zijn omdat hij de vriend van Crusher is. Gelukkig was de kracht van Pickle dat hij tijdelijk een schild krijgt waardoor ik niet geraakt kon worden door bijvoorbeeld een val. Na meerdere races en auto’s te hebben geprobeerd kwam al snel een favoriet naar boven bij de auto’s. Dit kwam alleen door de superkracht, en in mijn ogen is het spel ook niet helemaal in balans. Wanneer je die auto hebt kun je namelijk bijna niet verliezen. Maar ja, hoe ideaal is dat voor je kind: die auto wordt natuurlijk zijn of haar grote favoriet!

Dit spel krijgt voor de gamer van 4 tot 6 jaar zeker een Go. Het is één van de weinige racegames voor jonge gamers en het jasje van Blaze staat goed.
Heb je net wat oudere kids die graag willen racen? Dan is Mario Kart of Hot Wheels Unleashed wellicht een betere investering.

. Blaze game review