10 jaar 11 jaar 12 jaar 13 jaar 14 jaar 7 jaar 8 jaar 9 jaar Game reviews

{ Game Review } | Addams family Mansion mayhem

Laatste berichten van De Nijhofjes (alles zien)

Wie kent ze niet, de Addams Family. Nou ja, waarschijnlijk iedereen die na 2000 geboren is… maar dat terzijde. Nu klink ik oud en dat moet voorkomen worden natuurlijk. Eeuwig jong met de wijsheid en kennis van niet zo jong. Een beetje zoals de Addams family. Want hoewel ze al heel lang bestaan (vanaf 1930) mag nu een nieuwe generatie kennis met ze gaan maken. Een nieuwe animatiefilm en (natuurlijk) een bijbehorende game. Of de game ook leuk is? Lees snel verder…

Wie kent ze niet, de Addams Family. Er is een nieuwe animatiefilm en een bijbehorende game. Of de game ook leuk is? Lees snel verder...!

Addams family Mansion Mayhem: een film game

Over het algemeen worden games die gelijktijdig met een, soms gelijknamige, film uitgebracht worden niet van geweldige kwaliteit voorzien, omdat het product een deadline heeft waar het niet draait om het spel maar om de datum van de film. Helaas heeft de geschiedenis dit keer op keer bevestigd. Om maar met de deur in het spookhuis te vallen…dit is ook zo’n spel. Hoewel dat niet betekent dat alles slecht is!

Shop hier jouw Addams Family game:

Genoeg te doen

Het spel is het beste te beschrijven als een 3d platformer voor meerdere spelers. Je kan tot en met 4 spelers tegelijkertijd spelen. Je kijkt van schuin boven naar je poppetjes die je ziet rondlopen. Je probeert munten en andere dingen te verzamelen zonder geraakt te worden door monsters of in de afgrond te vallen. De makers hebben wel geprobeerd iets te bedenken wat niet meteen vergroeid is met de film. Zo is er een verhaallijn bedacht die niet gelijk is aan de film en zijn er mini spellen bedacht: 13 stuks maar liefst. Wel zien de karakters er net zo uit als in de film, wat natuurlijk heel leuk is!

Verzamelen maar

Tijdens de levels kun je munten verzamelen. Voor het level begint krijg je een doel, bijvoorbeeld; verzamel 200 munten. Dit ga je makkelijk halen wanneer je onderweg rustig rond loopt. Het spel lijkt qua moeilijkheidsgraad ook meer gericht te zijn op de jongere gamer. Of eventueel de gamer met broer/zus/papa/mama die samen met hun dit avontuur aan gaat. En samen even snel een mini game doen kan natuurlijk ook altijd.

Uiterlijk van de game

Iets wat mij wel echt opviel was het korrelige beeld. Alsof het spel al 10 jaar op de plank lag… Qua beeld en geluid is het niet geweldig. Dat is wel echt jammer voor de beleving, we hadden graag gezien dat het beeld wat mooier was.

Dit spel krijgt van mij (nog net) een go. Het is vermakelijk, maar na een poosje veel van hetzelfde. Voor de jongere gamer kan het prima als tussendoortje, maar een parel onder de spellen is dit spel niet wat ons betreft.

Addams family Mansion Mayhem Facts

• Leeftijd: vanaf 7 jaar (PEGI leeftijd 7 jaar)
  • Multiplayer functie aanwezig: ja, t/m 4 spelers