10 jaar 11 jaar 8 jaar 9 jaar Educatief Gezelschapsspellen

{ Review } | De slimste mens ter wereld junior

De slimste mens ter wereld, wie ken het tv programma niet? Als onze oudste de kans krijgt staat het aan en kijkt hij ernaar. Ik hoef dan ook vast niet te vertellen hoe blij hij was toen het bordspel, de slimste mens ter wereld junior, bij ons bezorg werd.

De inhoud

Als we de doos openmaken ziet het er allemaal vrij eenvoudig uit. Maar al snel blijkt dat ik daar iets te makkelijk over dacht. Het is nogal een gefrunnik om de kartonnen houders voor de timers in elkaar te zetten. We hebben ze uiteindelijk in elkaar gekregen, maar op een andere manier dan de bedoeling was. Van ons hadden ze de houders ook wel weg mogen laten.

De slimste mens ter wereld, wie ken het tv programma niet? Hierbij een review van het bordspel de slimste mens ter wereld junior.

Het doel

Het doel van het spel is om in vijf rondes te ontdekken wie de slimste van de spelers is. De secondes op de timer zijn tevens je punten.

Speluitleg De Slimste Mens Junior

Tijdens het spelen krijgt elke speler zijn eigen timer. Als je een vraag goed beantwoord hebt verdien je secondes. Maar let op de timer loopt ten tijde dat je een vraag moet beantwoorden, en telt er dus secondes vanaf. Probeer daarom zo snel mogelijk een goed antwoord te geven. Bij elke ronde kun je een x aantal seconden/punten verdienen. Zo kun je bij elk goed beantwoorde vraag in ronde één 20 seconden verdien, in ronde twee, 40 seconden. Het aantal seconden wat je kunt verdienen is altijd of 20 of 40. Elke ronde heeft zijn eigen soort vragen, zo is bijvoorbeeld ronde drie een puzzel ronde. De speler bediend zelf zijn timer, de timer maakt een geluid wanneer er een toets wordt ingedrukt, dit tegen het valsspelen!

Wat wij ervan vinden

Hier vinden de jongens het een leuk spel. Ze kunnen het goed zelfstandig samen spelen met elkaar of met vriendjes. Het is makkelijk te spelen, toegankelijk voor iedereen. Op de heren hun lijstje staat nu ook de volwassen versie, zodat we deze twee kunnen combineren en we samen als gezin dit spel kunnen spelen. De junior vragen zijn voor volwassenen iets te makkelijk uiteraard. Onlangs moesten we een langere rit in de auto maken, toen hebben ze het spel ook meegenomen. Dus ook voor de langere reizen, auto, trein, bus erg makkelijk om mee te nemen.

Wij vinden dit spel een GO. Het is weliswaar een vrij eenvoudig spel om te zien, maar het zorgt voor voldoende vermaak en plezier. Het blijft uitdagend door de vele verschillende vragen. De timers geven een leuke twist eraan om op deze manier de punten bij te houden.

De Slimste Mens ter Wereld Junior facts: