6 jaar 7 jaar 8 jaar 9 jaar Gezelschapsspellen

{ Review } | Dierenpoep Weetjeskwartet

Myrthe

Hoe het bij jullie zit weet ik natuurlijk niet, maar hier lijken de kids (en vriendlief…) nooit uit de poepfase te komen… Alles met poep is en blijft grappig. Soms tot vervelens toe, maar ja we doen het er maar mee ;-). Die hele fase kun je dan natuurlijk beter maar omarmen. En hoe kun je dat, in een gezin dat ook nog eens van spelletjes houdt, nu beter doen dan met een poepkwartet? Juist, ik weet het ook niet, dus wij gaan lekker kwartetten met poep…

Poep!

Het doosje ziet er lekker vrolijk uit. Mooie kleurtjes, die gelijk zorgen dat je zin krijgt om te spelen! Met een konijn dat op de wc zit en een aap die erbij staat te lachen hebben de makers van het spel hier de lachers op hun hand! Bovendien staat het woord POEP in dikke bruine letters geschreven waardoor het net, je raadt het al, poep lijkt..haha. Hilariteit alom!

De kaarten zijn een maatje groter dan een normaal kwartet, ideaal voor de kinderen om vast te houden. Op ieder kaartje staat de categorie (denk hierbij aan huis-tuin-en-keukenkeutels, megamest en minipoepjes). Daarnaast staat er, heel smakelijk, een foto van de poep op het kaartje. Zorg er dus voor dat je niet net gegeten hebt of dat je hier tegen kunt, haha. Wat ik heel erg leuk vind, is dat er op de kaartjes ook leuke feitjes over de poep staan. Ik blijf tenslotte toch een juf he…. Wist jij bijvoorbeeld al dat de moeder kangoeroe zelf de poep en plas van haar kleintje uit haar buidel likt? En dat een panda wel 40 keer per dag poept? Gelukkig ruikt zijn poep gewoon lekker naar bamboe, haha!

{ REVIEW } | DIERENPOEP WEETJESKWARTET

Het spel

Het kwartetspel werkt bijna hetzelfde als een gewoon kwartet. Het doel is om zoveel mogelijk setjes van vier kaarten te verzamelen. Bij dit spel is het echter de bedoeling dat je alle kaartjes opdeelt. Wij spelen kwartet normaliter met een stapel kaartjes in het midden waar je iets vanaf moet pakken. Een ander verschil met het normale kwartetspel is dat er ook twee superkwartetten zijn. Dit zijn twee setjes van vijf, in plaats van vier kaarten. Heb je vier kaarten van een van deze supersetjes, dan roep je kwartet en is dit setje van jou. De andere speler die nog een kaart van dit setje heeft, houdt deze en dit zorgt voor een strafpunt. Superleuk om weer eens een andere variant van het kwartetspel te zien, dit zorgt voor nog meer spanning tijdens het spelen. Als er geen kwartetten meer mogelijk zijn wordt er gekeken wie de meeste punten heeft, trek hier de strafpunten vanaf en je hebt een winnaar! Wij lazen bij ieder kaartje ook nog eens de weetjes voor aan elkaar: zo leer je nog eens iets en het is natuurlijk vooral heel erg hilarisch om al die weetjes over poep te horen, haha. Als je het spel vaker gespeeld hebt, zou je de weetjes in de vorm van vragen aan elkaar kunnen stellen: ook leuk!

{ REVIEW } | DIERENPOEP WEETJESKWARTET

Tja, ik hoef je nu natuurlijk niet meer te vertellen dat het spel een groot succes was bij ons thuis. Alleen de naam van het spel al zorgde voor de nodige voorpret! De enige reden waarom ik er een No Go voor zou geven is, omdat ik tot twee keer toe het potje verloren heb. Maar ja, dat slaat natuurlijk nergens op…haha. Hierom dus een GO voor het Dierenpoepweetjes kwartetspel. Naast grappig is het ook nog eens informatief en de supersetjes zorgen voor een extra dimensie in het spel (waardoor ik dus helaas verloor, maar daar hebben we het niet meer over, haha). Leuk voor een regenachtige dag in de vakantie, of gewoon om te spelen op de camping met het hele gezin! Het spel is voor 2-4 spelers vanaf een jaar of 6, maar je kunt natuurlijk zelf ook ‘supersetjes’ maken van verschillende gezinsleden bij elkaar! Have fun!

Dierenpoep weetjeskwartet facts

• Leeftijd: 6 jaar en ouder
  • Aantal spelers: 2 – 4 spelers