3 jaar 4 jaar 5 jaar 6 jaar Game reviews

{ Game Review } | PAW Patrol De Film: Avonturenstad heeft je nodig!

KirstenR
Laatste berichten van KirstenR (alles zien)

Welkom nieuw Paw Patrol spel; je komt als geroepen in onze zomervakantie die steeds meer op een herfstvakantie begint te lijken! Je kent deze vrolijke viervoeters vast van Nickelodeon en dit is alweer de 3e game van Paw Patrol die verschijnt. Op 20 augustus ’21 verscheen de eerste film van Paw Patrol in de bioscoop met de verrassende titel: Paw Patrol De Film. Ook nog een leuke tip mocht de zon echt niet meer verschijnen deze vakantie. Wij kruipen met het gezin op de bank om aan deze game: PAW Patrol de Film: Avonturenstad te beginnen.

Doel van PAW Patrol de Film: Avonturenstad

Ryder en de Paw Patrol gaan de strijd aan met burgemeester Humdinger die net de leiding heeft geclaimd over een drukke stad. Dat kan alleen maar slecht nieuws betekenen! In deze drukke Avonturenstad gebeurt van alles en jij kunt helpen om samen met de Paw Patrol de stad veiling te houden. Buiten de pups die je al kende zoals Chase, Marshall en Skye is er ook een nieuw personage; de teckel Liberty. Tijdens het uitvoeren van de reddingsmissies verken je nieuwe locaties uit ‘Paw Patrol De Film’. Je kunt de game alleen of samen spelen. Op naar avonturenstad!

PAW Patrol de Film: Avonturenstad

Puptastisch, ga zo door!

Wij zijn klaar voor de eerste reddingsmissie. Ryder wijst telkens 2 pups aan die de meeste kwaliteiten bezitten om de missie tot een goed einde te brengen. Ook vertelt Ryder precies wat de bedoeling is en welke knoppen je bijvoorbeeld moet bedienen. Hoe springen we bijvoorbeeld en hoe wisselen we van pup? Het is superfijn dat de game Nederlands gesproken is. Zo kunnen mijn kinderen van 6 en 7 gelijk starten en hoef ik bijvoorbeeld de begeleidende tekst niet mee te lezen. Ook de teksten zijn trouwens in het Nederlands. Ook al kijken mijn dochters al een tijdje niet meer naar Paw Patrol, ze zitten meteen in het spel. Onze zoon van bijna drie, Paw Patrol kijker, haakt aan omdat het spel Nederlands gesproken is en erg tot de verbeelding spreekt.

PAW Patrol de Film: Avonturenstad

Van hondenpootjes naar brandweerwagen

Er zijn in totaal 8 hoofdmissies te volbrengen. We verwisselen onze hondenpootjes net zo gemakkelijk voor een brandweerwagen. En zo springen we van daken en blussen we brandjes. Ook tijdens de missies geeft Ryder tips en trics hoe je het makkelijkst de missie tot een goed einde kan brengen. De pups krijgen ook trek van al dat harde werken dus je moet onderweg ook botjes en hondenkoekjes verzamelen voor de lekkere trek. Samen spelen blijkt niet altijd even handig, er is altijd wel een pup dat uit beeld verdwijnt. Dit lijkt tot frustratie van de kids dus we spelen lekker om en om. Voor de 6 en 7-jarige blijken de missies toch wel erg gemakkelijk te volbrengen. Onze bijna 3-jarige zou het spel ook kunnen spelen en daarvoor zal deze game zeker uitdagend genoeg zijn. De minigames in PAW Patrol de Film: Avonturenstad zijn wel een stukje uitdagender doordat je telkens een niveau verder komt die weer moeilijker is.

PAW Patrol de Film: Avonturenstad

Go or no Go

Wij vinden dit spel unaniem een go! Een gezinsvriendelijk spel met herkenbare personages waardoor iedereen wel aan kan haken. Dat het spel in het Nederlands is vind ik ook een groot voordeel. Op deze manier kunnen de kids het spel al vrij snel alleen spelen. Doordat het Nederlands gesproken is sprak het bijvoorbeeld onze zoon van bijna 3 ook al echt tot de verbeelding. De opdrachten volgen elkaar op zodat je makkelijk door het spel geleid wordt. Daarbuiten zijn er voor de leuk ook diverse minigames te spelen. Mocht je de Paw Patrol überhaupt niet kennen dan is het alsnog een leuk spel en haak je makkelijk aan. Wij zijn alvast enthousiast gemaakt voor de film en zijn benieuwd naar de gelijkenissen.

paw patrol game nintendo switch review

Maar..

Er zijn ook een aantal minpunten te benoemen aan dit spel. Zo zijn de missies vrij makkelijk te volbrengen wat tot gevolg heeft dat onze dochters het spel binnen een paar uur hebben uitgespeeld. Eenmaal uitgespeeld verwacht ik niet dat ze deze game snel opnieuw zullen spelen. Ook vonden ze het jammer dat je de pups zelf niet kunt uitkiezen voor een missie. Samen spelen blijkt ook erg lastig omdat dan snel een pup uit beeld verdwijnt ook loopt het spel dan gauw vast, waardoor ze helemaal opnieuw aan een bepaalde missie moeten beginnen.

PAW Patrol de Film: Avonturenstad Facts

• Gesproken taal: Nederlands
  • Release datum: 13 augustus 2021