12 jaar 13 jaar 14 jaar 15 jaar 16 jaar Game reviews

{ Game Review } | The dungeon of naheulbeuk: The amulet of chaos

Soms zijn er spelletjes waar je niks van hoort of ziet die stiekem erg leuk zijn. Wij hebben niets gehoord over The Dungeon Of Naheulbeuk. Ook niets negatiefs. Dit spel kan dus alle kanten op gaan! Ben je net zo benieuwd geworden naar dit spel als ons? Lees snel verder..

Naheulbeuk???

Ja, Naheulbeuk. De naam van de kerker in de titel doet iets Nederlands aan. Maar is niet het geval! Het spel zelf is ook niet in het Nederlands te spelen wat betekent dat jij (of je kind) toch een redelijke kennis van de Engelse taal moet hebben om vooruit te kunnen komen in dit spel. Ook wordt er regelmatig gevloekt tijdens de gesprekken. (Ja, ook F*ck)

The Dungeon Of Naheulbeuk
The Dungeon Of Naheulbeuk

Soort game

Wat voor soort spel is The Dungeon Of Naheulbeuk eigenlijk? De technische term is Tactical turn-based RPG. Wat betekent dat jij en de vijanden tijdens beurten een actie kunnen doen zoals lopen/aanvallen/toverspreuk. En na gevechten krijg je ervaringspunten die er voor zorgen dat je lvl-up gaat en zo sterker wordt. Je leert nieuwe vaardigheden en ontdekt betere uitrusting. Je party (groepsleden) bestaan uit een aantal klassen die standaard zijn in de game wereld. Je hebt een vechter, een tovenaar, een dief enz. Je kan niet zelf kiezen welke class je bent want je speelt met de karakters die je krijgt.

Vette knipoog

Alles in dit spel is een vette knipoog naar de D&D wereld (D&D staat voor Dungeons and Dragons). De manier waarop de classes zich gedragen bijvoorbeeld; De dief is een angstig figuur die liever vanuit de schaduw aanvalt en snel verdwijnt. Het liefst terwijl hij alle schatten voor zichzelf houdt. Ook de Kerker van Naheulbeuk is een vaak voorkomend iets. Alle avonturiers die een kerker ingaan kennen het principe: Kijk uit voor vallen, er zijn verborgen deuren en nog veel meer stereotypen.

The Dungeon Of Naheulbeuk
Soms zijn er spelletjes waar je niks van hoort of ziet die stiekem erg leuk zijn. Wij hebben niets gehoord over The Dungeon Of Naheulbeuk.

De spel ervaring

Ik vond het spel op de Switch niet erg soepel spelen. Dit kan natuurlijk anders zijn op een ander game platform! Helaas hapert de camera of reageert het net iets later op mijn bewegingen. Ook was ik zelf niet een grote fan van de kerker. Dit is namelijk veel van hetzelfde. Loop van A naar B en doe hetzelfde als 5 minuten geleden.

Go Or No Go

Alles bij elkaar opgeteld geef ik The Dungeon Of Naheulbeuk: The Amulet of Chaos een No Go. Voor kids vind ik het te grof en voor oudere gamers zijn er betere alternatieven. Wil je toch een soort gelijk spel halen? Dan raad ik Mario vs. Rabbits aan. dat is ook Turn Based en die wereld is erg mooi gemaakt.

Wij hebben dit spel op de Switch getest maar dit spel is ook beschikbaar op PC, Xbox en Playstation.

The Dungeons Of Naheulbeuk Facts