3 jaar 4 jaar 5 jaar 6 jaar 7 jaar 8 jaar Boeken Educatief

{ Review } | TipToi Het liedjesboek voor onderweg

tiptoi liedjesboek voor onderweg review

TipToi is een elektronische pen van Ravensburger die leren tot leven brengt. Het is een interactief leersysteem waarbij kinderen spelenderwijs dmv een bordspel, puzzels, speelfiguren of boeken veel leren. Heel toepasselijk, net voor de zomervakantie, komt Ravensburger met een nieuwe boek ‘Het liedjesboek voor onderweg’. Wij testten hem uit en laten je weten of dit een Go or No Go is voor onderweg!

Wij thuis zijn dol op TipToi, wij hebben zowel de Nederlandse als de Duitse variant. TipToi is niet alleen leuk om mee te spelen, maar het is ook erg leerzaam. Zo kan je van alles leren over diverse onderwerpen, maar kan je ook een nieuwe taal oppikken. Bij ons thuis in Duitsland is de TipToi dan ook erg geliefd. Ravensburger is ook Duits en ik kan mij hier geen gezin voorstellen die de pen niet in huis heeft. Toen we een Nederlands liedjesboek mochten testen konden we dan ook geen nee zeggen. Nu kon ik de kinderen ook nog eens leuke liedjes uit mijn kindertijd bij leren en dat in mijn moedertaal!

TipToi

Tip Toi werkt ook zo makkelijk! Je hebt een speeltje, een spel of in dit geval een boek en je hebt een TipToi stift/pen. Je pakt de pen, tikt op een plaatje en alles lijkt tot leven te komen. Onderin je boek staan keuze plaatjes, hiermee kan je jouw doel van je pen veranderen. Bijvoorbeeld in plaats van voorlezen, kies je voor een spel spelen of muziek afspelen. Kinderen hebben gelijk door hoe het werkt, zonder hiervoor eerst de handleiding te hoeven lezen. Kortom TipToi is super kindvriendelijk speelgoed!

Het Liedjesboek voor onderweg

Het liedjesboek kent vele bekende en ook voor mij onbekende liedjes. Van ‘schipper mag ik overvaren’ tot ‘op een grote paddenstoel’, de echte kinderliedjes klassiekers staan er in. Naast Nederlandse liedjes vind je ook nog liedjes in het Engels (old mc Donalds) en een meertalige versie van Vader Jacob.

TipToi komt met een geweldig liedjesboek voor onderweg. Dit boek is ideaal voor vakantie, waarbij verhalen en muziek tot leven komen.

Naast de vele liedjes kent het boek ook verhaaltjes en geluiden. Als je het boek goed bekijkt geeft het boek je ook wel een vakantiegevoel. Of zoals Ravensburger zelf zegt ‘een muzikale reis’. Van wandelen tot in de bergen, onderweg in de auto, spelen op een tropisch eiland of de wereld ontdekken met Columbus. Het liedjesboek neemt je echt mee op een muzikale reis.

Verrassen

Het boek staat garant voor uren luisterplezier en is dus veel meer dan een liedjesboek. De prachtige tekeningen staan ieder voor zich voor een nieuwe belevenis. Bijna alle afbeeldingen kunnen geluid maken, zingen een lied of vertellen een verhaal. Hiermee komen de mooie tekeningen toch echt tot leven. Het boek blijft ons verrassen! Een boek dat zo interactief is, kennen wij van geen enkel ander concept.
De verhalen nemen je mee naar locaties die kinderen kunnen identificeren met reizen, dat maakt dit boek natuurlijk super leuk om te hebben voor als je op vakantie gaat. Wij zijn fanatieke kampeerders en ook dit komt aan bod. Ik zie ons al zitten bij het kampvuur in de zomer, meestal vertellen we zelf verhalen, maar ik weet zeker dat we TipToi ook even zijn werk gaan laten doen.

tiptoi liedjesboek voor onderweg review

Voor onderweg

We verklapten het al, je kan er uren luisterplezier aan beleven. Dus ja, dit boek is ideaal voor onderweg! Het leuke aan de TipToi pen is dat hij geluid maakt en je verhaal tot leven brengt. Je kind gaat dat echt geweldig vinden. Aan de ouders wordt er ook gedacht, de TipToi pen heeft namelijk een plugin voor een koptelefoon. Dus vanuit onze kant wederom een dikke JA! voor onderweg.

tiptoi liedjesboek voor onderweg review

Lay-out van het liedjesboek

Het boek is echt geweldig mooi qua illustraties. De kleuren zijn vrolijk, de thema’s zijn passend en het boek heeft erg veel oog voor detail. Wij worden hier heel erg vrolijk van en wij merken dat onze kinderen dit boek super leuk vinden!

Ook Opa en Oma zijn fan

Het boek is geschikt voor het hele gezin. Oke, onze pubers thuis zullen het boek zelf niet zo snel uit de kast pakken, maar om hem samen te lezen met hun jongere broertjes is het boek wel heel erg leuk. Wij ouders vinden het ook een leuk boek om samen door te nemen met de kinderen en het zal je niet verbazen dat de herkenning van de kinderliedjes het boek ook voor Opa en Oma interessant maken. Nu moet ik zeggen dat TipToi sowieso een ontdekking op zichzelf is en dat iedereen zich iedere keer weer verbaasd wat voor magie er allemaal uit die pen kan komen. Als ik kijk binnen ons gezien zijn het de kinderen van 3,4 en 8 die het boek echt veel pakken. Daarbij is hij het meest geliefd bij onze 4 jarige Pipp.

Het zal je niks verbazen dat we dit boeken zeker aanraden. Ik kan er veel woorden aan vuil maken, maar soms is dat helemaal niet nodig. TipToi ‘Het liedjesboek voor onderweg’ is een absolute Go voor onderweg!

tiptoi liedjesboek voor onderweg review

Het liedjesboek voor onderweg Facts