10 jaar 7 jaar 8 jaar 9 jaar Game reviews

{ Review } | new pokémon snap voor de Nintendo Switch

{ REVIEW } | NEW POKÉMON SNAP VOOR DE NINTENDO SWITCH

“Een nieuw Pokémon spel?! JAAAA” klinkt het al snel bij ons thuis. Maar New Pokémon Snap is niet een “standaard” Pokémon spel. Het gaat niet om het vangen van de Pokémon maar om het fotograferen er van. Of dat net zo leuk is? Lees snel verder….

Een nieuw avontuur: New Pokémon Snap

New Pokémon Snap gaat dus niet om het vangen van de inmiddels 493 verschillende Pokémon (in dit spel zitten er 214 verstopt!). Het gaat om het fotograferen van deze razend populaire wezens. Volgens mij heeft iedereen wel eens van Pokémon gehoord. Of je nu kind bent, (of was toen ze voor het eerst populair werden) ouder bent, of zelfs opa of oma. En daar ligt misschien wel een klein verschil in verwachtingen. Want, zoals gezegd, ga je geen Pokémon vangen. Ook ga je niet op avontuur zoals je misschien gewend bent. Niet van stad naar stad. Niet zelfstandig de wereld ontdekken. In plaats daarvan ga je in een voorgeprogrammeerd voertuig door een gebied rijden/varen/duiken.

De Puntentelling in New Pokémon Snap

We zitten dus in een voertuig en mogen met onze camera foto’s maken van de Pokémon die we op onze route tegenkomen. Je kijkt door de camera en moet dus goed mikken en inzoomen voor de perfecte foto. Met deze foto’s kunnen we punten verdienen en met genoeg punten speel je weer nieuwe dingen vrij zoals een alternatieve route door het gebied of een nieuw gebied. Ook zijn er nachtelijke routes en bijzondere fotomomenten te vinden. Hoeveel punten we voor een foto krijgen ligt aan meerdere factoren. Is de foto van veraf of dichtbij? Staan er meerdere Pokémon op de foto? Doet de Pokémon iets leuks op het moment van het nemen van de foto? Al deze dingen dragen bij aan een totaal aantal punten.

Schitterend!

Wat is dit spel mooi gemaakt. De natuur waar je doorheen gaat, de Pokémon en hoe ze bewegen. Elke Pokémon lijkt wel zijn of haar eigen persoonlijkheid te hebben. Het kan soms betoverend mooi zijn. En dan moet je dus niet vergeten je foto’s te maken! Gelukkig kun je elke route gewoon herhalen en nogmaals proberen je moment perfect vast te leggen. Iets wat de jongere gamer zeker gaat doen want mijn kinderen gingen soms gewoon kijken naar wat de Pokémon deden, geen foto’s maken, gewoon kijken. En wanneer een spel je zo kan meenemen in die wereld dan zit het wel goed volgens mij. Er is afwisseling genoeg want zo begin je in een gras gebied maar kom je later ook door de jungle of woestijn. Je gaat duiken, maar ook door vuur gebieden.

New Pokémon Snap review
New Pokémon Snap recensie

Dit spel krijgt een GO. En voor het geval ik nog niet helemaal duidelijk ben, EEN GO! Want wat hebben mijn kids en ik genoten tijdens het spelen van dit spel. De betoverde wereld en de Pokemon met ieder hun eigen karakter. Een feest! Wel moet ik toevoegen dat wanneer je een “traditioneel” Pokémon spel verwacht zoals Pokémon Let’s Go Pikachu, je dit misschien niet zo gaat liggen want je gaat niet vechten, trainen en badges verdienen tijdens gymbattles. Je gaat ontspannen op een ritje door de Pokémon wereld en de verschillende gebieden die dit spel te bieden heeft.

New Pokémon Snap Facts

Slide Stars Review
Pikmin 3 Deluxe voor de Nintendo Switch