4 jaar 5 jaar 6 jaar 7 jaar Boeken

{ Recensie } | Bezoek het bijzondere bos van Beer

Hier thuis zijn we gek op lezen. En dat lezen zit er al op jonge leeftijd in. Inmiddels is onze jongste 4 jaar oud en wordt er minimaal 1 keer per dag voorgelezen. Vaak in de middagen een boekje en altijd voor het slapen gaan. Vooral dat laatste zorgt ervoor dat hij kan afschakelen van een drukke dag. Voor Go or No Go mochten we Bezoek het Bijzondere Bos van Beer lezen.

{ RECENSIE } | BEZOEK HET BIJZONDERE BOS VAN BEER

Versjes en zoekplaten

Versjes zijn fantastisch voor kleuters. Onze zoon luistert echt geïnteresseerd als er een tekst voorgelezen wordt in rijm. In dit 40 pagina tellende boek vind je op elke pagina een versje. Elk versje vertelt over een bepaald seizoen of een bepaalde gebeurtenis. Denk aan de lente, over school, de zwemles of over een verjaardag van een bosdier. Eigenlijk dezelfde dingen die je kleuter door het jaar heen ook meemaakt. In totaal zijn er 16 verschillende thema`s.

Elk thema heeft een zoekplaat. Op de pagina wordt aan je gevraagd of je bepaalde dingen kunt vinden. Denk aan “een geel gestreepte pyjama” of “De eekhoornfamilie verstopt eikels voor de winter” Bij elk thema kun je tussen de 13 en 16 verschillende dingen opzoeken.

Voor Go or No Go mochten we het prentenboek Bezoek het Bijzondere Bos van Beer lezen. Lees hier onze recensie van dit mooie prentenboek.

Wat vonden wij van dit boek?

De plaatjes zijn wat drukker maar dat is ook wel nodig om er een goede zoekplaat van te maken. We hebben ervaren dat onze zoon dit boek niet zo prettig vindt voor het slapen gaan, aangezien hij dan echt wil afschakelen. In de middagen is dit boek wél een grote hit. Samen met ons of met zijn oudere broer en zus zoekt hij fanatiek naar de gevraagde dieren of spulletjes. Door de versjes leert hij ook bepaalde dingen. Denk aan het feit dat wintermaanden lang duren en de grond hard en koud was waardoor niks kon groeien. Of over de herfstkleuren (rood, geel en goud)

En zo ontstaan dus ook weer vragen bij hem: wanneer mag hij op zwemles? Kunnen we ook weer eens gaan picknicken? Wanneer is het herfst? Zo kan hij bijvoorbeeld ook seizoenen aan gebeurtenissen koppelen. In de herfst is hij jarig, in de winter is het kerst, in de lente komen er bloemetjes aan onze bomen en in de zomer kunnen we het zwembad opzetten.

Wij vonden dit boek in elk geval erg leuk. Het is geen boek dat je snel uitleest. Met 1 zoekplaat kun je best een tijdje bezig zijn. Ik denk dat dit boek daarom ook niet snel verveelt. Je ontdekt steeds weer iets nieuws…dus een Go voor ons!

Bezoek het bijzondere bod van Beer Facts