Game reviews

{ Review } | Super Mario 3D world + Bowser’s Fury voor de Nintendo Switch

Xenia

Vorig jaar in het jaar 2020 vierde Mario een jubileum, hij bestond namelijk 35 jaar. Hij vierde zijn verjaardag met vernieuwde versies van bekende Mario spellen. Ook deze maand kwam Nintendo uit met een nieuwe game: Super Mario 3D world + Bowser’s Fury. Twee spellen in één!

Super Mario 3D world + Bowser’s Fury

We zullen de games los van elkaar bespreken:

Vorig jaar in het jaar 2020 vierde Mario een jubileum, hij bestond namelijk 35 jaar. Hij vierde zijn verjaardag met vernieuwde versies van bekende Mario spellen. Ook deze maand kwam Nintendo uit met een nieuwe game: Super Mario 3D world + Bowser's Fury. Twee spellen in één!

Super Mario 3D World

Super Mario 3D blijkt één van de meest geliefde games te zijn op de WII U en deze hebben ze nu opnieuw uitgebracht op de Nintendo Switch. Je kunt weer op avontuur met Mario, Luigi, Peach en Toad. Dit keer zijn ze in Sprixieland, waar vijand Bowser de magische Sprixies gevangen heeft genomen. Bowser heeft heel wat uitdagingen klaargezet om het Mario en zijn vrienden zo moeilijk mogelijk te maken.

Dit Super Mario spel is te vergelijken met de oude Mario spellen, waarbij je verschillende werelden moet halen. Je hebt een duidelijk beginpunt en eindpunt. De bekende vlaggenmast van Mario zit in het spel. Halverwege kun je er tegenaan springen als backup punt. Ben je helemaal af dan kun je halverwege het spel weer beginnen. En aan het einde, probeer je zo hoog mogelijk in de mast komen voor zoveel mogelijk punten. Ook de bekende sterren moeten/ kunnen verzameld worden. Het zijn er drie per wereld, maar ze zitten goed verstopt!

• Deze maand kwam Nintendo uit met een nieuwe game: Super Mario 3D world + Bowser's Fury. Twee spellen in één, lees hier onze review.

Unieke features in Super Mario 3D world

Het spel is uiteraard niet helemaal hetzelfde en heeft zelfs hele gave en unieke features. Je kent uit de Mario avonturen wel de Power- ups zoals de paddenstoel en de bloem. Hier is er een bel die ervoor zorgt dat Mario en zijn vrienden als kat verder kunnen. Als kat heb je je eigen kwaliteiten: je ziet er super leuk en schattig uit maar je kunt nu ook tegen muren opklimmen. De kat gebruikt klauwen en je kunt hierdoor op plekken komen waar je kat-loos niet naar toe kan. Dus je komt op deze manier op weer andere plekken en wie weet wat je hier vindt.

Ook kun je stempels verzamelen en hier jouw screenshots mee versieren. Ken je de groene buizen en pijpen nog? In deze Super Mario 3D world zijn de buizen doorzichtig en zie je Mario en zijn vrienden er doorheen reizen.

Deze maand kwam Nintendo uit met een nieuwe game: Super Mario 3D world + Bowser's Fury. Twee spellen in één, lees hier onze review.

Speel het alleen of met elkaar

De spellen van Mario zijn heerlijk om alleen te spelen en op deze manier alle werelden te doorlopen en uiteindelijk Bowser te verslaan. Het maakt het spel leuker en een stuk socialer als je het met vrienden of familie speelt. Je rent met elkaar door de levels en dan is het wel zo fijn als je elkaar ook een handje kunt helpen! Toch zit er ook een soort wedstrijd element in: Als jij met jouw figuur de hoogste score haalt eindig je aan het einde van het level op plek 1 en verdien je de kroon! Aan de anderen om te proberen de kroon te bemachtigen. Het geeft net iets extra’s mee aan het spel met elkaar!

Het spel kun je met elkaar op de bank spelen, maar er is ook een online modus. Je hebt hier alleen een online Switch abonnement nodig (€ 19,99 per jaar), waardoor je via internet met elkaar kunt spelen.

Bowser's Fury

Bowser’s Fury

Het meest unieke aan deze Switch game is de game Bowser’s Fury die je als extra spel kunt spelen. Het is een losstaand avontuur, Nintendo had het wellicht ook als eigen game kunnen uitbrengen.
In deze Bowser’s Fury kom je terecht in een kattenwereld en moet je, je raadt het al, Bowser verslaan. Dit doe je niet alleen, maar samen met Bowser Jr.
Je kunt dit spel alleen of met zijn tweeën spelen. Eén iemand is dan Mario en een ander kruipt in de huid van Bowser jr.
Verzamel genoeg kat munten en je kunt veranderen in een mega grote kat. Op deze manier kun je het opnemen tegen Bowser en hem wellicht wel verslaan!

Wij blijven fan van de spellen van Mario. Iedereen in huis vindt deze loodgieter leuk! Wel heeft een ieder een eigen voorkeur voor personage om mee te spelen.

Super Mario 3D world + Bowser’s Fury is ontzettend leuk omdat je weer velden/werelden kunt halen en op zoek gaat naar de verschillende sterren . Onderweg kom je vijanden tegen om te verslaan en andere spannende dingen. Het is een spel dat je blijft spelen, ook de verschillende werelden blijven aantrekken. Als je na de eerste keer een level spelen maar één ster hebt gevonden, of je net niet groot bent om ergens bij te kunnen doe je die level gewoon nog een keer.

Het maakt het spel extra leuk dat je het ook met elkaar kunt doen, het is goed voor het sociale stuk. Je moet elkaar helpen want anders versla je de vijanden niet, maar het is natuurlijk ook leuk om elkaar te “pesten” door net als eerste in de vlaggenmast te springen voor de punten of met elkaar te gooien. Het maakt het extra leuk om te kijken wie er uiteindelijk in deze wereld de kroon heeft verdiend!

Wij geven het spel een dikke GO!

Super Mario 3D world + Bowser's Fury Facts

Super Mario 3D world + Bowser’s Fury Facts