1 jaar 2 jaar 3 jaar 4 jaar Boeken

{ Recensie } | Er zitten 101 Dinosaurussen in dit boek

Echt waar! Er zitten 101 dinosaurussen in dit boek. Zoek de dino's, leer de namen uit te spreken en nog meer leuke opdrachten. Doe je mee?
Joyce

Echt waar! In dit boek zitten 101 dinosaurussen. Ideaal voor jouw dinoliefhebbende peuter of kleuter. Zoek de dino’s, leer de namen uit te spreken en nog meer leuke opdrachten. Doe je mee?

Dino’s, dino’s en nog eens dino’s

Ik heb hier thuis iemand die dol is op dinosaurussen. Hij kan niet genoeg boekjes hebben. En ook de helft van zijn speelgoed bestaat uit verschillende soorten dinosaurussen. Hij kan er niet genoeg van krijgen en daarom is “er zitten 101 dinosaurussen in dit boek” van uitgeverij Lemniscaat een mooie aanvulling op zijn boekenkast.

Een flip-flapboek om lekker in te zoeken

Bladzijdes die uit twee delen bestaan. Hoe grappig is dat? Blader door de bladzijdes en mis de bovenkant met de onderkant. Het “Er zitten 101 dinosaurussen in dit boek” is niet zomaar een boekje dat je door leest. Je kan er echt mee spelen en mee bezig zijn. Tijdens het lezen kom je verschillende zoekopdrachten tegen. Kan jij alle 101 dinosaurussen vinden? Op elke bladzijde staan er 20. En dan die namen. Ik ben benieuwd of jij ze allemaal goed kan uitspreken. Gelukkig worden een aantal namen aan het eind uitgeschreven zoals je het moet uitspreken. Heel fijn!

Stevig karton voor intensief gebruik

Omdat je lekker bezig kan zijn met dit boekje is het fijn dat het van stevig karton is gemaakt. Dit boekje gaat niet zomaar stuk. Peuters en kleuters kunnen lekker zelf met dit boekje aan de gang zonder dat je je zorgen hoeft te maken dat het stuk gaat. En limonade kan hij ook hebben, Yes, ik heb het per ongeluk getest. Dus drinken en lezen is geen enkel probleem. Een boek dat heel lang mee kan gaan. Dat is maar goed ook, want mijn kinderen krijgen geen genoeg van “Er zitten 101 dinosaurussen in de boek”. Samen zoeken ze naar de dinosaurussen en bedenken ook nog eens extra opdrachten. Te leuk!

Deel 3 van de “Er zitten 101 ….. in dit boek”

De dinosaurussen zijn het derde deel uit een serie. Zo heb je ook “101 dieren” en “101 zeebeesten”. Dus ben je nog niet uitgezocht dan zijn deze twee opties een mooie aanvulling. Ook voor op school is dit een heel fijn boekje. Laat je kleuters samen lekker zoeken in dit boekje. Goed voor de samenwerking en taalvaardigheden. Nu ik dit zo schrijf. Ik kan er ook allemaal lessen/opdrachten bij verzinnen die je kan gebruiken in jouw klas. Wie weet waag ik daar nog eens een blog aan. Voor thuis of voor in de klas “er zitten 101 dinosaurussen in dit boek” moet je zeker hebben! Ook als je geen dinoliefhebber thuis hebt zitten.

Er zitten 101 dinosaurussen in dit boek – Facts

• Auteur: Rebecca Jones
  • Uitgeverij: Lemniscaat