Game reviews

De 5 leukste Nintendo Switch games van 2021

DE 5 LEUKSTE NINTENDO SWITCH GAMES VAN 2021 animal nintendo switch spel review

Wij hebben inmiddels drie jaar een Nintendo Switch en nog altijd wordt er veel mee gespeeld hier in huis. Ik krijg ook regelmatig de vraag of ik een Switch aanraad en mijn antwoord is altijd: jazeker, met daarbij twee opmerkingen. Eén: Als je kind Mario Bros en Animals Crossing games leuk vindt, dan is de Switch de beste keuze. Deze games kun je namelijk niet spelen op de Playstation of Xbox. Twee: als je het belangrijk vindt dat je handheld kunt spelen en je gameconsole dus ook kunt meenemen, ook dan is de Switch de beste keuze.
Mocht je minder waarde hechten aan deze twee punten, dan is de Playstation wellicht een betere keuze voor je.
Maar goed, voor nu richt ik me graag op de Nintendo Switch, want in deze blog vertel ik je alles over de, naar onze mening, 5 leukste Nintendo Switch games van 2021!

De leukste Nintendo Switch games

De Nintendo Switch heeft een hoog entertainment gehalte. Je kunt er allerlei soorten games op spelen: van battle games zoals Fortnite tot familiegames zoals Mario Kart en natuurlijk het razend populaire Animals Crossing. Ben jij benieuwd naar de, naar onze mening, leukste Nintendo Switch games van 2021? Lees dan door!

1. Minecraft

Een van onze all time favourite games is toch wel Minecraft. Minecraft is al jaren enorm populair, ook onder games die op YouTube en Twitch video’s plaatsen over hun Minecraft avonturen.
Op de Switch is Minecraft gemakkelijk te spelen en wat extra leuk is, is dat je met z’n tweeën tegelijk kunt spelen! Mijn zoon zit dus regelmatig samen met een vriendje op de Switch te Minecraften.

2. Animals Crossing – New Horizon

Natuurlijk kan deze game niet missen in deze lijst van de leukste Nintendo Switch games. Animals Crossing – New Horizon is in 2020 uitgegroeid tot een enorme hype. De lockdown zorgde er mede voor dat het spel razend snel uitverkocht raakte en heel de wereld was in de ban van het succes van deze game. Ik heb mijn ogen uitgekeken op YouTube en Instagram, want er kwamen prachtig uitgebouwde eilanden tevoorschijn, waar uren (of beter gezegd: weken tot maanden) tijd en werk ingestoken is. Maar…ik mag niet klagen: ik ben ook best trots op mijn eilandje :-).

3. Mario Kart

Natuurlijk ook een echte klassieker: Mario Kart. Hét spel dat je bij uitstek kunt doen met het hele gezin. Lekker met z’n viertjes op de bank, ieder een controller en racen maar. Je kunt met elkaar in een team spelen, of tegen elkaar. Door het spel heen verdien je beloningen en speel je nieuwe karakters en banen vrij. Ik kan je vertellen dat dat enorm motiveert! Dit spel is ook al vanaf jonge leeftijd te spelen, aangezien je het niveau aan kunt passen.

Ook deze game is bij het grote publiek wel bekend. De Legend of Zelda is een populaire game die me qua looks ook een beetje doet denken aan Pokémon Let’s Go Pikachu. De bedoeling is dat je het bekende personage Link van het eiland afhelpt. Tijdens zijn reis wordt hij vrienden met allerlei vrolijke figuren. Als je van levels uitspelen en oplossingen zoeken houdt, is dit zeker een game voor jou.

5. Ring fit Adventure

Deze game is erg leuk, maar dan wel meer voor de tieners en vooral voor de volwassenen. We willen allemaal meer sporten, maar die sportschool bezoeken is toch vaak een drempel. Met Ring Fit Adventure ga je lekker thuis aan de bak, en dan ook nog eens op een erg leuke en motiverende manier. Je bevindt je namelijk in een adventure game en gaat hard aan het werk om de bazen te verslaan. Je maakt de nodige squats, lunges en nog veel meer. En dat gewoon in je huiskamer. Echt een aanrader, geloof me!