Wie of wat offer jij op om dit vervloekte eiland te verlaten? Lees onze review van Vuureiland!

• 15 godenkaarten
  • 18 schatkaarten
  • 18 missiekaarten
  • 15 vulkaankaarten
  • 6 helpkaarten

Speelmanieren bij Vuureiland

Vuureiland kent twee manieren van spelen. Wanneer je met twee spelers het spel speelt, kun je kiezen uit twee missies. Deze missies zijn er meer opgericht om het eiland te verkennen. Hier heb je dan ook bij elke missie een aangepast spelbord.  Wanneer je met drie spelers of meer gaat spelen, speel je missies. Je kunt hierbij kiezen uit drie verschillende missies. Bij elke missie is het doel ook net wat anders. Het spelbord daarentegen ziet er hier bij elke missen wel hetzelfde uit.

Spelverloop:

Het spel start door een missie te kiezen. Daarna wordt er een rondemeester gekozen. De persoon die rondemeester is zorgt voor een goed verloopt van het spel, tevens zorgt de rondemeester voor de kaarten.
Eén spel bestaat uit 10 rondes.

Het spel begint als alle kaarten door de rondemeester zijn uitgedeeld. Elke speler legt twee actiekaarten voor zich neer. De rondemeester mag beginnen. Je speelt eerst de actiekaart die links van je ligt en daarna meteen de actiekaart die rechts van je ligt.  Nu is de volgende speler aan de beurt. Na elke ronde draait de rondemeester de vulkaankaart om. De vulkaan breidt zich uit in de richting die op de vulkaankaart staat. Het oranje fiche leg je op de plek neer waar de vulkaan zich het laatst heeft uitgebreid. De vulkaan breidt zich daar ook weer verder uit. Wanneer je uitgeschakeld bent, laat je je pion liggen waar je was. De andere spelers kunnen nu gaan proberen om je kaarten te stelen.

Het eiland (spelbord) bestaat uit diverse ondergronden, op iedere ondergrond gelden weer unieke regels en soms zijn er zelfs wat extra krachten., deze kunnen je in het spel nogal eens verassen.

{ REVIEW } | VUUREILAND - HET SPEL MET DE VULKAAN!

Wij vinden vuureiland een GO! Het was voor onze 9-jarige even doorkrijgen hoe het exact werkt, maar toen hij het eenmaal door had was hij niet meer te stoppen. Juist omdat het gaat om je tactiek moet je bij dit spel wat meer nadenken, hij wil dan toch de “slimste” zijn. Het verschil in het spel of je het met twee of drie spelers speelt geeft een fijne variatie.

Vuureiland Facts: