4 jaar 5 jaar 6 jaar Puzzels

{ Review } | De Gorgels 3-in-1 box met puzzel en meer!

Joyce

Wie kent de Gorgels nu niet? De boeken van Jochem Myjer zijn geweldig om te lezen, maar zijn de spelletjes van de Gorgels ook zo geweldig? Wij gingen puzzelen, memory en domino spelen met de Gorgels 3-in-1 box.

Een vrolijk koffertje

Het eerste dat opvalt is het handvat aan de doos. Het is eigenlijk een koffertje die je overal mee naar toe kan nemen. Voorop een grote tekening van de puzzel die erin zit. In het klein zie je een voorbeeld van kaartjes van het memory spel en de domino. Lekker vrolijk. Isabel gaat er al mee rond lopen en kijkt aandachtig naar de doos.

De Gorgels 3-in-1 box

“Mama, zitten hier 3 spelletjes in?” vraagt Joshua. Mijn oudste is erbij komen zitten en wil het liefst de doos gelijk open maken. In deze box zitten inderdaad drie spelletjes. Zo kan je een puzzel maken met de tekening van het boek “De Gorgels en het geheim van de Gletsjer“. Er zit ook een memoryspel in met allemaal leuke afbeeldingen van de Gorgels en Melle. En er zitten kaarten in om domino mee te spelen.

Laten we spelen!

Alle spullen worden uit de box gehaald, want mijn kinderen willen gelijk spelen. We besluiten als eerste de puzzel te maken. Die zit zo in elkaar, want het is blijkbaar een “makkie”. Het is een mooie puzzel met 50 kleine stukjes. Door naar de doos te kijken weet je hoe hij gelegd moet worden. Tijdens het memory spel liggen ze regelmatig in een deuk om te plaatjes. “Kijk die neus!” “Die ziet er wel heel grappig uit”. Het zijn dezelfde plaatjes als in het boek, dus erg herkenbaar. Rick de Haas heeft de Gorgels geweldig getekend. Dus dank je wel, namens mijn kinderen. Als laatste spelen we domino.

Van goede kwaliteit

Tijdens het spelen van domino valt het mij op dat de kaartjes lekker stevig zijn. Aan de randen loopt het rond af en dit kan ervoor zorgen dat het niet snel breekt. Ook kleine stukjes zullen er niet snel af gaan. Het is lekker stevig en kan tegen een stootje of drinken. Jep, helaas hebben we dat getest. Tijdens het spelen viel er een beker om. Gelukkig snel kunnen drogen en schoon kunnen maken. Ik kan dus oprecht zeggen dat het van goede kwaliteit is!

Mijn neefje van negen reageerde gelijk enthousiast toen hij hoorde dat ik dit spel had. Dat wilde hij ook wel spelen. Isabel is net drie, maar kan dit goed mee doen. Dit soort spellen vindt ze fantastisch en puzzels zijn geen probleem voor haar. Maar vanaf vier jaar is dit een geweldige box met leuke spelletjes. En handig ook. Drie spelen voor de prijs van 1 in een handige meeneem box. Deze box is een mooie aanvulling van onze spelletjeskast en zeker een GO!

De Gorgels 3-in-1 box Facts