10 jaar 8 jaar 9 jaar Game reviews

{ Review } | Trollhunters Defenders of Arcadia videogame

Wellicht ken je de serie Trollhunters wel? Oftewel, Trollenjagers in het Nederlands? Bij de meeste ouders gaat er nu wellicht een belletje rinkelen. Daan en Jesse zijn ook bekend met de serie, maar vonden deze een paar jaar geleden (toen ze een jaar of 7 waren) best eng en hebben er dus nooit echt naar gekeken. Maar inmiddels zijn het twee grote stoere mannen dus toen ze hoorde dat we de Trollhunters videogame mochten reviewen, waren ze direct enthousiast.

Trollhunters Defenders of Arcadia

In deze avontuurlijke game ga je op pad als mens of als trol. Als mens is het wat gemakkelijker spelen. Als trol is het spel iets lastiger. Ik koos veilig voor mens (Jim), maar achteraf was trol ook prima geweest, want het spel is redelijk goed te spelen. Gelukkig kun je altijd nog een nieuwe game starten als trol, dus als je het te simpel vindt, kun je altijd omwisselen. Let wel op: hoe verder je in het spel komt, hoe lastiger het wordt, dus als het begin wat simpel lijkt voor je kind is het wellicht toch verstandig om door t blijven spelen als mens.

In deze klassieke platformgame ga je trollen verslaan terwijl je aan het tijdreizen bent. Je komt in allerlei unieke werelden en ontmoeten bekende personages uit de tv-serie. Je wordt tijdens het spelen steeds sterker door speciale krachten die je ontgrendeld met als doel om Porgon te verslaan en de held van Arcadia te worden.

Hulp!

Tijdens je missie sta je er niet alleen voor. Om te beginnen kun je het spel als multi-player spelen en kun je dus samen op de bank de trollen gaan verslaan. Als er dus een tweede speler met een controller inlogt, verschijnt Claire. Zij kan je helpen met levels doordat ze tijdpoorten kan maken waar je doorheen kunt reizen. Zo kun je bepaalde obstakels omzeilen.
Het is overigens geen probleem als je het spel alleen speelt zonder Claire, uiteraard kun je ook dan die bepaalde obstakels verslaan.

• Trollhunters Defenders of Arcadia videogame
  • Trollhunters Defenders of Arcadia videogame review

Je krijgt in het spel ook hulp van allerlei personages. Zo kun je een personage roepen die jou kan helpen met de weg vrijmaken en uiteindelijk kun je ook bepaalde trollen verslaan die je later kunnen helpen.

Tot slot kun je altijd de hulp van het Tochtlogboek inroepen als je even niet weet wat je volgende missie is. Hierin staat precies wat je moet doen en je kunt je naar de wereld laten brengen die je moet gaan doorlopen.

Nederlandstalig

Wat ik super fijn vind, is dat je de tekst op Nederlandstalig kunt zetten. Er wordt namelijk heel wat verteld in deze game (verhalend) en als ouder heb ik niet altijd zin om alles te vertalen. Dus super fijn dat de tekst in het Nederlands verschijnt. De gesproken tekst is wel Engelstalig, maar dat vind ik juist alleen maar een pluspunt: ze horen ze Engels en lezen ze Nederlands. Gamend leren noemen we dat! 😉

Het feit dat de jongens dit spel samen kunnen spelen vind ik écht een groot pluspunt. Ze kunnen samenwerken en zo gemakkelijker trollen verslaan.
Het spel is gemakkelijk te spelen, je hoeft geen 30 rare combinaties met de controllers te onthouden: simpel en duidelijk.
Trollhunters Defenders of Arcadia ziet er goed uit en speelt lekker weg. Ik heb er eigenlijk niets op aan te merken, dus als je van een leuk, makkelijk weg te spelen game houdt, dan is Trollhunters Defenders of Arcadia een GO!

Trollhunters Defenders of Arcadia Facts

Bekijk ook:
– Gigantosaurus