16 jaar Game reviews

{ Review } | Marvel Avengers voor PlayStation 4

“Schat? Jij vindt die superhelden dingen leuk toch?”, hoor ik mijn vrouw zeggen zonder dat ze opkijkt van haar telefoon. “Want ik kan ons aanmelden om een nieuw spel te testen”.
Ik schiet omhoog en vraag om welk spel het gaat. “Uuhhmm iets met Avengers”. Onze oudste zoon, die bij het horen van het woord Avengers uit de keuken kwam gerent, en ik, springend bij haar op de bank: “Ja, die willen wij reviewen!” Nice, daar gaan we!

Het is superhelden tijd! Dus we trokken onze fel gekleurde onderbroekjes over onze leggings aan en gingen even goed zitten voor de nieuwe Avengers game. Of het spel net zo leuk is als onze outfits (helaas niet op de foto vastgelegd)? Lees snel verder!

Op avontuur met Marvel Avengers

We beginnen het spel met de solospeler campagne om zo eerst een indruk te kunnen krijgen van het verhaal. En wat voor verhaal! Speciaal voor dit spel hebben de makers een nieuw verhaal geschreven zodat je niet eerst de film kunt gaan kijken en al kunt weten wat er gaat gebeuren. De voor het brede publiek nog onbekende superheldin Miss Marvel a.k.a. Kamala Kahn (niet met Captain Marvel te verwarren) is de rode draad in het verhaal waarbij we ook mogen spelen met Hulk, Thor, Iron man, Black Widow en Captain America. Zonder dat we dingen willen verklappen kunnen we wel vertellen dat er in het begin iets mis gaat waardoor wij als Miss Marvel op pad mogen om de wereld te redden en hopelijk ook de Avengers vinden om ons hier bij te helpen. De hoofdslechterik in het verhaal is M.O.D.O.K. die de leider is van een bedrijf genaamd A.I.M. die de wereld wil domineren.

Marvel Avengers review playstation

Sterker worden

Gaandeweg stijgen we in levels en worden we steeds sterker. Door levels up te gaan krijgen we punten die we kunnen gebruiken om bijvoorbeeld onze aanvallen sterker te maken of andere voordelen te ontgrendelen. Ook verzamelen we uitrusting om ons sterker te maken. Denk hierbij aan hogere verdediging of meer levenspunten. Na een paar uur te hebben gespeeld komen we ergens aan waar we zelf keuzes mogen gaan maken welke missies we willen gaan doen. Een missie die aansluit op het hoofdverhaal (storyline quest/missie) of een side-quest. Het voordeel van een side-quest is dat we betere uitrusting kunnen vinden voor onze helden om zo beter voor de dag te komen tijdens de storyline. En er zijn ook nog veel dingen te verzamelen! Van nieuwe outfits voor je helden tot stripboeken die ook weer een kleine bonus geven aan je helden. En zo blijven nog wel even zoet.

Multiplayer in Marvel Avengers

Dan is er nog een andere optie in het hoofdmenu. Een multiplayer mode. Iets wat ons geweldig leek…tot dat we in een grote missie zaten en er achter kwamen dat we niet kunnen communiceren met onze medespelers. Wat er voor zorgde dat iedereen maar iets voor zichzelf ging doen. Heel irritant.

Om dit te omzeilen kun je natuurlijk ook met je online vrienden samen in een groep gaan, want dan kun je wel met elkaar communiceren. ALS je vrienden het spel ook hebben en ALS ze ook ver genoeg zijn in het verhaal. Want anders werkt het niet.

Marvel Avengers voor PlayStation 4

Ook het beloningssysteem voor deze missies is niet erg stimulerend. Het is veel van hetzelfde voor een beloning die niet echt een beloning te noemen is. Gelukkig heeft de ontwikkelaar van het spel verbetering belooft, maar daar zijn we nu nog niet mee gered. Het kan maar zo zijn dat we over een paar maanden een hele andere multiplayer ervaring hebben waarbij alles iets beter op elkaar afgestemd is. De basis is er, nu nog het finetunen van deze, erg vermakelijke, basis.

De Toekomst

We vonden het solo verhaal geweldig en dat zorgt er voor dat we erg enthousiast zijn over Marvel Avengers voor de PlayStation 4, maar de multiplayer functie zal wel verbeterd moeten worden om er voor te zorgen dat we met regelmaat terug zullen komen naar deze mooie wereld van de Avengers. De makers hebben al toegezegd dat er veel meer helden hun opwachting gaan maken voor meer diversiteit. Nu zijn er al 3 nieuwe characters aangekondigd die in een nabije toekomst beschikbaar zullen gaan worden. Spiderman (alleen voor PlayStation 4), Kate Bishop (Hawkeye) en Clint Barton (ook Hawkeye) (Hoe 2 Hawkeye’s mogelijk zijn? Dat zul je even moeten Googlen ;-)). Ook zijn er geruchten dat andere grote namen in het Marvel Universum beschikbaar zullen worden. Maar dat zijn tot nu toe nog maar geruchten. Helaas. Zucht.

Marvel Avengers review playstation

Marvel Avengers (wij speelde hem op de PlayStation 4) krijgt van ons zeker een GO! Het verhaal, de karakters en de potentie die de ontwikkelaar belooft zorgen voor een hele blije Marvel fan hier in huis. Het is een wereld waar ik graag naar terug zal willen keren en de toekomstige updates zullen niet veel goeds doen met mijn vrije tijd.

Marvel Avengers Facts