10 jaar 11 jaar 12 jaar 8 jaar 9 jaar Boeken

{ Boek Recensie } | Dummie de Mummie 0 – Een jonge prins in het oude Egypte

Darwishi Ur-Atum Msamaki Minkabh Ishaq Eboni is de jonge, onbezorgde zoon van Achnetoet en zijn vrouw Enisis. Maar als zijn opa, koning Sadihotep sterft, wordt alles anders. De jonge prins moet ineens van alles leren voor als hij zelf later koning is. Maar Darwishi wordt veel liever goudsmid, zoals de vader van zijn beste vriend Noezi!

Dummie de Mummie

Door de boeken van Dummie de Mummie is Tosca Menten bekend geworden. Deze kinderenboekenserie heeft diverse prijzen gewonnen. De boeken zijn in diverse landen uitgegeven o.a in Duitsland, Polen, Italie, Frankrijk, Turkije enz. In 2014 verscheen de eerste Dummie de Mummie film, in 2015 volgde de tweede film en in 2017 de derde film. Wij hopen dat spoedig de vierde film zal komen, Reis mee met de jonge Dummie door het oude Egypte zou een fantastische hilarische spannende film opleveren.

Het verhaal van Dummie de Mummie 0 – Een jonge prins in het oude Egypte

Plotseling trok Naezi Barwishi met een ruk naar beneden. ‘Blijf liggen,’siste hij in Dwarwishi’s oor.
‘Wat is er?’ fluisterde de prins geschrokken.
‘Daar!’ Noezi wees en Darwishi’s hart stond stil. Vlak naast de boot, op nog geen twintig stappen bij hem vandaan, flikkerden de gele ogen van een krokodil.

Heb jij jezelf wel eens afgevraagd hoe komt het nu dat Dummie de Mummie een Mummie is? Wat voor jongen was hij voor hij Dummie de Mummie werd? Welke streken had hij? Wat deed hij in zijn dagelijks leven? Darwishi moet koning worden, maar dat wil hij helemaal niet! Samen met zijn beste vriend Noezi bedenkt hij een plan. Maar zoals het vaak met “plannen” gaat loopt alles in de soep. Alles wat je altijd al wilde over de jaren voor Dummie de Mummie kun je lezen in dit boek. Laat je meenemen in het verhaal van de jonge Darwishi.
Het boek leest goed weg. Spannend wordt afgewisseld door grappig. Door de illustraties kun je jezelf van bepaalde belevenissen echt een beeld vormen.

{ Boek Recensie } | Dummie de Mummie 0 - Een jonge prins in het oude Egypte

Go! Go! Go! Eigenlijk hebben we verder er niet veel meer aan toe te voegen. De serie van  Dummie de Mummie vinden ze hier ontzettend leuk. Eigenlijk door dit deel te lezen, wordt de hele serie alleen maar leuker. Hele grote aanrader dit boek! Vooral als je al Dummie de Mummie boeken hebt mag dit deel absoluut niet ontbreken! Wij kunnen niet wachten tot het najaar 2020 waarin het volgende deel van Dummie de Mummie zal uitkomen.

Dummie de Mummie deel 0 – Een jonge prins in het oude Egypte facts