10 jaar 7 jaar 8 jaar 9 jaar Boeken

{ Boek recensie } | Chip & Bos Roborangers!

Dit is het eerste boek over Chip & Bos, dat geschreven is door Tineke Honingh. Het verhaal gaat over Chip, een lange smalle jongen met een hoofd vol met gedachten, en zijn buurjongen Bos. Christofer is de vader van Chip en hij werkt in de robotfabriek. Hij is de beste robotmaker van de stad, en daardoor weet Chip ook alles over robots.

Het avontuur – Chip & Bos Roborangers

Chip en Bos gamen graag samen en laten de huisrobot regelmatig pizza voor ze maken, want dat is ontzettend makkelijk. Maar dan wordt de vader van Chip weggeroepen omdat er een computervirus is. Dit virus zorgt ervoor dat de hele stad op hol slaat. Op het zelfde moment wordt er bij Chip voor de deur een robot-vondeling neergelegd. Al snel blijkt dat deze vondeling en het virus van alles met elkaar te maken hebben, alleen hoe zit dat dan precies? En lukt het Chip om een stad te redden, terwijl hij vooral van gamen, pizza en grapjes houdt?

Erg leuk boek!

Het is een erg leuk boek, dat prima past in het rijtje ‘De Waanzinnige boomhut‘. Hij leest ontzettend makkelijk weg, mijn dochter had hem in twee korte avonden uit. Er staan veel leuke striptekeningen in het boek, dat er ook zeker voor zorgt dat je makkelijker en sneller leest en het lettertype is zeker niet te klein. Wat je, naast de verhaallijn, vooral vindt in het boek zijn grappen, strips, pizza en robots, aldus het boek.

De schrijfster

De schrijfster van het boek is Tineke Honingh, die samen met haar gezin, wandelende takken en katten in Nijmegen woont. Zij is, naast schrijfster, ook stripscenariomaker. Eerdere boeken die zij geschreven heeft zijn: Elke dag broerdag en Het (on)gewone verhaal van Bo (en Tom).

Wij geven Chip & Bos Roborangers zeker een Go! Je leest hem makkelijk weg, hij zit boordevol humor en genoeg tekeningen. Ook zijn de hoofdstukken niet te groot en wordt het verhaal gedurende de verhaallijn niet warrig.

Chip & Bos Roborangers! Facts