6 jaar 7 jaar 8 jaar Boeken

{ Boek Recensie } | Jippie! En de onderwater-piraten

Jippie! En de onderwater-piraten review recensie.

Jippie! En de onderwater-piraten is geschreven door Sanne Rooseboom met de illustraties van Annet Schaap. Het is alweer het derde deel in de serie over Prinses Super van Sanne Rooseboom. Prinses Super is een humeurige prinses dat woont in het altijd vrolijke land Jippie.

Over het boek: Jippie! en de onderwater-piraten

Al eerder hebben we de boeken van het ministerie van oplossingen gelezen welke ook door Sanne Rooseboom geschreven zijn. Vinz is dol op deze boeken. Echter dacht ik altijd dat de serie over prinses Super meer voor meiden was. Automatisch legde ik (geheel onterecht) de link, prinses dus een meidenboek. Dit blijkt dus totaal niet te kloppen. Doordat Prinses Super een humeurige prinses is die in het altijd vrolijke jippie woont, komen er veel verschillende emoties aan bod. Dat geeft weer mooie ingangen bij mijn eigen kinderen.

Luchtig, grappig en spannend!

Vinz (9) vond het boek ook nog erg leuk en voor hem leest het luchtig weg. Senn (6) vond het heerlijk om eruit voorgelezen te worden. Hij vind zelf lezen niet leuk maar het boek moest op zijn kamer blijven. Als ik dan s’avonds nog even bij hem ging kijken lag hij zelf te lezen in het boek. Dat ik liever het boek mee naar beneden nam om er zelf nog even verder in te lezen zegt genoeg. De volgende dag kon Senn mij dan ook vertellen wat er gebeurd was in het boek. Voor hem een mooie ontwikkeling. Wat ons betreft mag dit boek wel zijn vanaf 5 jaar tot 99+.

Het boek is zo geschreven dat je direct door wil naar het volgende hoofdstuk. Het is grappig, spannend, avontuurlijk. Dit wordt op een fijne manier afgewisseld van elkaar. Er zijn veel grappige dingen te ontdekken in het verhaal.

Jippie! En de onderwater-piraten is geschreven door Sanne Rooseboom met de illustraties van Annet Schaap. .

Jippie! en de onderwater-piraten: Het verhaal

Ooit was Felix de beste gitarist van het altijd vrolijke land Jippie, maar hij verdween. Nu, elf jaar later, gaan de humeurige prinses Super en haar beste vriend Max naar hem op zoek. Felix is namelijk de vader van Max, al hebben ze elkaar nog nooit ontmoet. De laatste keer dat iemand Felix zag, ging hij mee met de Onderwaterpiraten, die op een eiland ver weg in de Diepzee wonen. Samen met lakei Rolf maken Super en Max dezelfde reis die Felix ooit maakte, door Jippie en het humeurige buurland Grom, de Diepzee op. Zal het ze lukken om Felix te vinden?

Wij vinden het een GO! Het boek leest makkelijk weg met een goede afwisseling tussen avontuurlijke en vrolijke passages. De prettige schrijfstijl van Sanne Rooseboom neemt je mee in het verhaal. Onze Senn vindt lezen niet leuk, maar dit boek wilde hij maar al te graag zelf lezen!

Jippie! En de onderwater-piraten facts:

• Leeftijd: 6-8 jaar
  • Aantal bladzijdes: 160