10 jaar 6 jaar 7 jaar 8 jaar 9 jaar Educatief Gezelschapsspellen

{ Review } | Froggit van SmartGames

{ Review } | Froggit van SmartGames

Ze worden steeds populairder: de zogenaamde Smart Games, uitdagende denkspellen waarbij logisch redeneren, plannen en strategisch werken centraal staan. Wij zijn er dol op en ook voor in de klas vind ik SmartGames een super fijn middel om spelenderwijs de denkvaardigheden van kinderen te vergroten. Ik was dan ook heel enthousiast toen Froggit werd bezorgd! Een vrolijk denkspel voor iedereen vanaf 6 jaar dat wij maar wat graag wilden testen.

SmartGames Froggit – super toffe vrolijke smartgame voor het hele gezin

Bij SmartGames Froggit krijgt iedere speler een eigen kikkerfamilie en is het de bedoeling jouw familie zo snel mogelijk veilig naar de overkant van de vijver te brengen. Maar kijk uit voor de vis!
Het spel oogt misschien eenvoudig, maar hoe meer spelers er meedoen, hoe moeilijker het wordt om niet gevangen te worden of te eindigen als vissenvoer.

{ Review } | Froggit van SmartGames

Kleurrijke vijver

De vormgeving van het spel is fantastisch. De vrolijk gekleurde kikkers spreken heel erg aan, zeker bij jongere kinderen en de reuze-vis die de vijver domineert geeft het spel meteen wat spanning mee. Door van lelieblad naar lelieblad te springen kun je jouw kikkers naar de overkant van de vijver brengen waar je de finish-oever van jouw kleur vindt. Het is dus niet alleen zaak om zomaar rond te springen, je moet echt doelgericht te werk gaan om op het juiste vakje uit te komen.

De spelbeschrijving is uitgebreid en heel helder. Zoals bij ieder spel is het wel zaak om gewoon eerst maar eens even te beginnen en zo gaandeweg uit te vinden hoe het werkt, maar de beschrijving helpt je heel goed op weg. En eenmaal aan het spelen worden de regels al snel duidelijk en wordt het spel al snel heerlijk spannend!

smartgames froggit

Voor jong en oud

Zoals gezegd is Froggit echt een Smart Game voor de hele familie. Hier houdt papa helemaal niet zo van spelletjes, maar een strategisch denkspel, daar is hij dan wél weer voor te porren. En zo zaten wij al snel met zijn vieren rond de vijver voor een paar spannende potjes Froggit.

Heel fijn is dat ook dit spel, zoals de meeste denkspellen, verschillende niveaus kent. Je kiest dus zelf wat bij jullie past of je begint eenvoudig en gaat daarna verder met de expert spelregels. Zeker als je deze regels hanteert en met drie of meer spelers bent wordt het spel echt een uitdaging en duurt het steeds langer om je kikkers veilig naar de overkant te brengen. Zo ben je mooi een tijdje zoet en daarmee is SmartGames Froggit een heel fijn spel voor deze vakantie waarin we onze tijd allemaal thuis moeten besteden.

Als kinderen het spel eenmaal doorhebben kunnen ze het ook heel eenvoudig zelf spelen. Ook fijn nu ze al weken thuiszitten en papa’s en mama’s af en toe graag even de handen vrij hebben. En met deze Smart Game zijn ze stiekem ook nog eens heel verantwoord bezig en leren ze ongemerkt een heleboel.  Kun je zonder schuldgevoel zelf even een kopje koffie drinken.

{ Review } | Froggit van SmartGames

SmartGames Froggit is wat ons betreft een echte Go! Zoals gezegd speelt zelfs papa fanatiek mee en daarmee is het echt een familiespel, super leuk voor gezellige spelavondjes of momenten van verveling. Het spel is hier de afgelopen week al veel gespeeld en gaat ook de komende tijd vast en zeker nog veel dienstdoen.

SmartGames Froggit Facts

• Leeftijd: vanaf 6 jaar
  • Aantal spelers: 1 t/m 4 spelers