10 jaar 11 jaar 12 jaar 6 jaar 7 jaar 8 jaar 9 jaar Game reviews

{ Game Review } Gigantosaurus: The Game

review { Game Review } Gigantosaurus: The Game

We mochten met de vier kids (oké, de jongste snapte er niet veel van, maar vond het wel heel leuk om te kijken) het spel Gigantosaurus: The Game voor de Nintendo Switch testen. Lees in dit artikel onze review van deze game.

Nintendo Switch

Allereerst vinden de kids de Nintendo Switch echt heel erg tof! Ze kregen hem als SinterKerstNieuwjaars-cadeau van hun opa en oma uit Amerika en het was echt een schot in de roos. Hiervoor hebben we nooit een spelsysteem of iets dergelijks gehad, dus ik was een beetje huiverig. Zouden mijn kids nu veranderen in bank-hangende hersenloze wezentjes met een controller in hun hand?

Gelukkig heb je dat helemaal zelf in de hand, kwamen we al snel achter. Want er zijn zoveel verschillende soorten games op de markt. Je moet gewoon de juiste kiezen voor je kinderen. Wij kochten allereerst Spyro (van Skylanders) en LEGO Worlds via Marktplaats en die spelletjes sloegen goed aan. Ook het nieuwste spel ‘Gigantosaurus’ is echt een spel dat ze heel erg graag spelen.

{ Game Review } Gigantosaurus: The Game

Gigantosaurus: The Game

In Gigantosaurus: The Game ben je niet, zoals de kinderen zelf dachten toen ze de naam horen, een mega stoere enorme dinosaurus. Nee, zeker niet! Maar je bent wel één van de vier andere dinosaurussen die als missie hebben om alle eieren terug te brengen naar het nest. Elke dinosaurus heeft trouwens zijn eigen krachten en vaardigheden, dus af en toe zul je moeten switchen (leuk woordgrapje wel) tussen de dino’s uit het spel. Of je speelt met z’n allen het spel en kiest een eigen dinosaurus uit waarmee je de missie speelt.

Je verzamelt in het spel dus allerlei eieren die weer terug naar hun nest moeten. Alleen jij kunt de eieren redden van de boze Gigantosaurus. Maar je moet wel goed oppassen dat de Gigantosaurus niet achter jou aankomt! Je kunt ook racen met de dino’s en de missies voltooien in je eentje of met je vriendjes.

{ Game Review } Gigantosaurus: The Game

Wat vinden de kids van Gigantosaurus: The Game

Het allerbelangrijkste is natuurlijk, wat vinden de kids?! Nou… het spel is gelijk door alle drie de oudste kids (9,7 en 3 jaar oud) helemaal binnenstebuiten gekeerd. De dametjes vonden het wel altijd erg spannend als de Gigantosaurus in de buurt kwam van hun schattige dinosaurus. Want daar waren de meningen onverdeeld over, de dinosaurussen zien er super leuk uit! Niet te eng (de Gigantosaurus dus wel een beetje ) en zelfs wel lief en schattig volgens de vrouwelijke testers in ons huis.

Ze hadden vrij snel al wel door wat de bedoeling was (sneller dan mama, ahum) en gingen zonder aanwijzingen al gelijk goed door het spel heen. Gelukkig komen er tijdens het spel ook genoeg aanwijzingen, waar je precies te zien krijgt welke knopjes waarvoor zijn, je krijgt tips en trucs over wat je nu zou kunnen doen. Dus zodra kinderen kunnen lezen kunnen ze het spel echt wel zelfstandig spelen.

{ Game Review } Gigantosaurus: The Game nitnendo switch

Onze drie-jarige peuter vond het ook al erg leuk, ook al is het natuurlijk niet echt voor haar leeftijd gemaakt. Ze speelt al een aardig eindje weg met het spel. Maar de echte fan is vooral zoonlief van 9 jaar oud, die helemaal gek is van dinosaurussen. Geen wonder dus dat hij er het meeste mee speelt. Al met al geven de kids het Gigantosaurus spel een dikke 9! En GO dus!

Gigantosaurus: The Game Facts

• Leeftijd: vanaf 6 jaar (PEGI leeftijd 3 jaar)
  • Aantal spelers: 1 t/m 4 spelers