10 jaar 11 jaar 12 jaar 7 jaar 8 jaar 9 jaar

{ Review } | Gang Beasts voor PS4 en XBOX

gang beats poppetjes slaan

Gang Beasts:  Ik had er nog nooit van gehoord. Maar toen ik mijn 13-jarige zoon vroeg of hij het leuk zou vinden om dit spel te reviewen was hij direct enthousiast. Hij kende het spel dus wel. Hij mocht het spel downloaden in de PlayStation Store en zo kon hij al heel snel plaatsnemen achter zijn PlayStation 4 om voorlopig niet meer van zijn kamer te komen. In dit artikel lees je wat hij er van vond.

Wat is Gang Beasts voor een game?

Nou, eigenlijk vertelt de naam je al heel veel: Als je Gang Beasts vertaald naar het Nederlands kom je op de naam ‘Bende Beesten.’ Het is een multiplayer game en dus leuk om met vrienden thuis of online vrienden te spelen. Dat wil overigens niet zeggen dat je dit spel niet in je eentje kunt spelen!
Je kunt kiezen uit verschillende personages en zo kun je de strijd aan gaan tegen elkaar of samenwerken als ‘gang’ tegen andere ‘gangs’. Gang Beasts is geen volledig nieuw spel. In 2017 is de digitale versie al beschikbaar gekomen, maar hij is sinds kort beschikbaar voor de PlayStation. Op YouTube is Gang Beasts ook populair onder de game-vloggers.

Gang Beasts review

Hoe werkt Gang Beasts

Damiën heeft het spel in zijn eentje gespeeld en met online vrienden. Zijn voorkeur gaat uit naar de multiplayer-games. Dat is toch net iets leuker en gezelliger geeft hij aan. Je kunt elkaar daardoor in het spel goed helpen of juist tegen elkaar strijden. Als je in je eentje tegen de computer speelt, lijkt het iets saaier/voorspelbaar te zijn geeft hij aan.

Je kiest eerst een poppetje, vervolgens één van de drie spellen en dan kun je kiezen uit werelden. De bedoeling is dat je met andere personages vecht en deze van de ‘map’ (werelden) gooit of duwt. Je kunt het vergelijken met een boksring. Daar heb je een kader waar je in moet blijven. Sta je erbuiten, dan ben je uit het spel. Zo is het ook met de ‘map’. Gooi of duw je een ander personage buiten de ‘map’ dan krijg je daar een punt voor. Degene die aan het einde van de match de meeste punten heeft wint.

Gang Beasts review ps4

Game modes

Je hebt de mogelijkheid om uit verschillende game-modes te kiezen: melee, gang en voetbal. Bij melee heb je geen groepen maar ga je echt een strijd 1 op 1 aan. Of eigenlijk 1 op 1 op 1 op 1. Je vecht dan met een grote groep allemaal tegen elkaar en het is de bedoeling dat er eentje overblijft. Dat is dan de winnaar.

Kies je voor gang dan heb je twee teams die tegen elkaar vechten. De teams die samengesteld worden bestaan uit online vrienden of de computer, geen combinatie hiervan. Hierbij moet je dus goed kunnen samenwerken. Het eerste team waarbij alle spelers van de ‘map’ zijn heeft verloren.

Dan kun je nog voetbal spelen. Dat spel is natuurlijk bij iedereen wel bekend. Degene die scoort krijgt een punt. Degene met de meeste punten binnen een bepaalde tijd heeft gewonnen.

Heb je eenmaal een spel gekozen dan moet je een wereld kiezen. De werelden variëren per spel.  Zo kun je bijvoorbeeld op een bouwplaats, metrostation, trein of op een vrachtauto vechten. Die trein of de vrachtauto is dan ook je ‘map’. Val je hier van af dan krijgt de tegenstander dus het punt.

poppetjes kleuren vechten PS4

Het is handig om er rekening mee te houden dat het de bedoeling van het spel is om een andere speler knock-out te slaan of van de ‘map’ af te duwen. Mocht je liever niet willen dat je kind hiermee in aanraking komt dan is het spel een No Go voor jullie. Damiën vindt dit spel erg leuk om te spelen, vooral het samen spelen met anderen. Dat maakt het spel eigenlijk het tofste. Voor hem is dit spel een dikke Go!

review playstation spel gekleurde poppetjes

Gang Beasts Facts

• Leeftijd: vanaf 7 jaar