Game reviews

{ Review } | Videogame Bee Simulator voor PS4 en Switch

review Videogame Bee Simulator voor PS4 en Switch

Begin aan een groot avontuur als een klein bijtje en verken de wereld om je nest te redden in Bee Simulator. In deze game beleef je het leven als een bij, en dat met het hele gezin! Verken een wereld die is geïnspireerd door Central Park waar je: communiceert met andere bijen, pollen van zeldzame bloemen verzamelt en het opneemt tegen gevaarlijke wespen en andere bedreigingen.

Wij hadden de eer om in de huid te mogen kruipen van een echte honingbij. In het begin van het spel krijg je allerlei educatieve informatie over bijen, en over het feit dat ze door uitsterven bedreigt worden. Op zich is het verhaal en de informatie heel helder en duidelijk. Maar de graphics maken het wel wat saai om naar te kijken voor de kinderen.

De opdrachten en missies

Ons wordt van alles geleerd door Alice, een vriendelijke honingbij die je de weg wijst in het spel. Liever gezegd die een poging doet om je wegwijs te maken. Onze opdracht bestond uit het verzamelen van stuifmeel om deze vervolgens af te leveren. Maar waarvoor is ons niet helemaal duidelijk geworden. Daarna moesten we op zoek naar de 4 rode bloemen. Hiervoor konden wij onze speciale bijenzicht gebruiken. Zodat we de bloemen beter zouden zien. De besturing van de bij is lastig. Ik dacht eerst dat het aan mij lag, ik ben er immers niet meer zo handig is als destijds in mijn tienerjaren. Maar ook mijn beide jongens worstelde erg met de besturing van de bij. De opdrachten zelf zijn redelijk simpel en soms wat saai. Door de donkere omgeving is het lastig om goed te zien waar je heen moet.

Encyclopedie

Er is een mogelijkheid om al rondvliegend als bij de flora en fauna te ontdekken. Deze kun je dan terug zoeken in een encyclopedie. Je ziet de betreffende plant of dier in 3D met een omschrijving erbij. Ik denk dat wij dit nog het leukste gedeelte vinden van het spel.

Wij vinden het spel nogal donker waardoor het soms lastig te spelen is. Je ziet niet goed waar je heen moet vliegen. Er is wel een pijl die wijst waar je heen moet, maar doordat het te donker is botsten we nogal regelmatig tegen de rotsen. De audio komt wat knullig over waardoor het voor Vinz en Senn lastig tot zelfs niet te verstaan is. Het spel nodigt ons niet uit om verder door te spelen. Voor ons zelf vinden we Bee Stimulator jammer genoeg een no go. Maar als je jonge kinderen hebt die bijvoorbeeld fan zijn van bijen kan dit best een prima spel zijn met een hoog educatief gehalte. Ik zag op bol.com juist wel veel enthousiaste reviews, dus het is ook wel echt een persoonlijke mening.

Bee Simulator Facts

• Leeftijd: vanaf 6 jaar
  • Aantal spelers: 1