10 jaar 11 jaar 6 jaar 7 jaar 8 jaar 9 jaar Game reviews

{ Review } | Garfield Kart Furious Racing voor Nintendo Switch

{ Review } | Garfield Kart Furious Racing voor de Nintendo Switch

Helemaal klaar zaten we om met z’n drieën Garfield Kart Furious Racing te gaan spelen op de Nintendo Switch. Helaas kregen we het met geen mogelijkheid voor elkaar om meer dan twee spelers te kiezen. Na een korte zoektocht op Google bleek dat helaas op de Nintendo Switch alleen een 1 of 2 speler modus gespeeld kan worden. Heb je een PS4, Xbox One of het spel op je computer, dan kun je wel met z’n drieën en vieren tegelijk. Jammer, maar het is niet anders! En dus legde ik mijn Joy-Con weg en gingen Daan en Jesse de strijd tegen elkaar aan.

Drie game modes

In Garfield Kart Furious Racing kun je kiezen voor drie verschillende game modes: Single Race, Grand Prix en Time Trial. Bij de Grand Prix race je in verschillende cups. Iedere cup bestaat uit vier races. Hoe beter je racet, hoe vaker je een leuke beloning krijgt. Je kunt namelijk allerlei uitbreidingen winnen voor je auto en voor je personage.

In Garfield Kart Furious Racing race je altijd tegen elkaar, je kunt niet samen een team vormen.
Er zijn 16 verschillende circuits die je kunt rijden. Deze racebanen in de game zijn gebaseerd op omgevingen uit de Garfield-stripboeken.

Deze slideshow vereist JavaScript.

Garfield Kart Furious Racing personages

Over die personages gesproken: je kunt kiezen uit 8 verschillende personages die we allemaal kennen uit de Garfield (teken)films. Natuurlijk Garfield zelf, maar ook Odie, Jon en anderen. Iedere auto en karakter hebben hun eigen speciale eigenschappen en daardoor een eigen unieke rijstijl. Het is even uitvogelen welke combinatie van karakter en auto het beste bij jouw rijstijl past.

Bonus items

Tijdens het rijden kun je door snoepjes heen rijden, die ervoor zorgen dat je bonus items krijgt. Denk aan appeltaarten die je kunt gooien tegen tegenstanders, lasagna en parfum waar je sneller door gaat rijden en een toverstok waar je het de tegenstander behoorlijk lastig mee kunt maken! Er zitten ook puzzelstukjes in het spel die je kunt verzamelen. Eerlijk gezegd hebben we nog niet ontdekt waar we die puzzels voor verzamelen, maar daar komen we later in het spel vast achter.
Ook kun je short-cuts vinden in het spel, zodat je sneller bent. Daan en Jesse vinden het altijd leuk om daar naar op zoek te gaan.

speluitleg racen nintendo switch

Bugs

Af en toe heeft Garfield Kart Furious Racing wat problemen. Zo komen we na een willekeurig aantal races ineens in een Franstalig laadscherm wat ook niet meer weg gaat. We moeten de hele game dan afsluiten en weer opnieuw opstarten. Dat gebeurt soms ook als je in een cup zit en dus net een race afgerond hebt. Een vervelende bug.

bug probleem in spel garfield racen switch

Het is jammer dat deze Garfield racegame niet met meer dan twee spelers gespeeld kan worden op de Nintendo Switch. Garfield Kart Furious Racing heeft een multiplayer mode tot 2 spelers op de Nintendo Switch. Online kun je overigens wel met meerdere tegen elkaar spelen, dus als je vriendje ook dit spel op de Switch heeft staan, kan hij online ook mee racen.
Garfield Kart Furious Racing is Engelstalig (er is geen gesproken tekst). De menu’s zijn simpel en duidelijk, dus dat de game in het Engels is, is geen probleem. Garfield Kart Furious Racing krijgt van ons wel een go, maar we vinden het geen betere racegame als Mario Kart 8 Deluxe, simpelweg omdat daar veel meer features in zitten en deze game gewoon echt aan alle kanten klopt.

Deze slideshow vereist JavaScript.

Garfield Kart Furious Racing Facts

• Leeftijd: vanaf 6 jaar