10 jaar 11 jaar 12 jaar 5 jaar 6 jaar 7 jaar 8 jaar 9 jaar Game reviews

{ Review } | Mario & Sonic op de Olympische Spelen Tokio 2020 – Switch

review Mario & Sonic Olympische spelen
Xenia

Volgend jaar zal een belangrijk jaar worden voor Japan. In Tokio zullen de Olympische Spelen plaats gaan vinden. Alles zal tot in de puntjes geregeld moeten worden om deze spelen ook tot een succes te laten zijn. En laten we hopen dat wij Nederlanders een hoop (gouden) plakken in de wacht slepen. Met Mario & Sonic op de Olympische Spelen Tokio 2020 kom je al helemaal in de stemming. Niks geen voorbereidingen: gewoon gaan!

Mario & Sonic Olympische Spelen Tokio 2020 voor de Switch

In deze game kun je in je eentje jezelf voorbereiden op Tokio 2020 of je doet dit samen met je vrienden. Je kunt op deze olympische meedoen met 20 verschillende disciplines. Speerwerpen, paardrijden maar ook skateboarden, karate, klimmen of surfen zijn enkele van de populaire sporten waaraan je kan meedoen. Kies jouw favoriete speler of kies voor de beste in deze discipline om een gouden plak te scoren. Het spel kun je makkelijk alleen spelen, maar ook met vrienden of in de online modus.

Verhaalstand

In de verhaalstand word je meegenomen naar de Olympische Spelen in Tokio in 1964. Mario en enkele vrienden worden opgezogen en gaan zo meer dan 50 jaar terug in de tijd. In deze stand kun je bekende olympische sporten spelen in een oude versie. Ga de uitdaging aan in bijvoorbeeld de 100 meter sprint of het verspringen. Ondertussen is het wel belangrijk dat je een manier moet vinden om weer terug naar huis te keren. Luigi kan helpen daar met verschillende vrienden minigames te spelen en deel te nemen aan verschillende evenementen om zo Mario te redden.

Leuk voor groot en klein

Mario & Sonic op de Olympische Spelen is leuk voor grote en kleine kinderen. Mijn zoon van 10 heeft flink wat medailles gehaald samen met vriendjes en speelde de ene sport na de andere. Ook Fynn van 6 kon er makkelijk mee uit de voeten en ondanks dat hij nog niet heel goed kan lezen kon hij zelf aan de slag.

Als groot Mario fan en zeker ook fan van de Olympische Spelen heb ik dit spel natuurlijk ook gespeeld. Tijdens spelletjes, of het nu op de Nintendo is of gewoon met elkaar aan tafel komt er bij iedereen naast gezelligheid ook zeker een soort fanatisme omhoog. Iedereen wil winnen of de beste zijn. Met dit spel, wil je ook de beste zijn. Buiten het podium of een bronzen plak is eigenlijk niet genoeg en ga je proberen om toch goud binnen te slepen.

Leuk aan dit spel is dat je dit als gezin ook goed samen kan spelen en ieder op zijn manier en met zijn favoriete speler. Als je goed kijkt en kunt lezen, kun je de beste spelers uit kiezen voor die sport. Sommige personages zijn echte all rounders, maar een ander is bijvoorbeeld goed in de lage slagen bij boksen.

Wij geven Mario & Sonic op de Olympische Spelen Tokio 2020 zeker een GO: het is een super leuk spel om samen te spelen en zowel de kleine als de grote kinderen kunnen er goed mee uit de voeten. Het is zeker ook leuk om dat velen van ons de Olympische Spelen op de voet zal volgen en je zelf dus ook een speer mee kan gooien of de hoogste golf kan pakken. Hier in huis is het skateboarden of het surfen een favoriet onderdeel en hopen dan ook steeds vettere tricks te kunnen laten zien. Het spel is erg mooi gemaakt en een bonus vind ik toch wel de verhaalstand. Leuk om spelletjes te spelen in een “oude versie”!

Mario & Sonic op de Olympische Spelen Tokio 2020 Facts

• Leeftijd: vanaf ongeveer 5 jaar
  • Aantal spelers offline: 1 tot en met 4 spelers