11 jaar 12 jaar 13 jaar 14 jaar 15 jaar 16 jaar Gezelschapsspellen Rollenspel

{ Review } | Who’s The Dude? – hét partyspel!

Wij mochten dit supergave spel gaan reviewen. Who’s The Dude is een spel dat je met 3 tot 8 personen speelt of met meerdere personen maar dan in teams. Het spel is geschikt vanaf 12 jaar, maar wij speelden het met onze dochter van 10 jaar, die het spel duidelijk begreep. Of wij het een Go of een No Go vinden? Dat lees je in dit artikel!

De inhoud van de doos

De doos is groot, maar niet overdreven. In de doos vind je een opblaasbare pop van 150 centimeter, een pak met speelkaarten, een scorelijst, de spelregels en een reparatiesetje voor de pop.

De spelregels van Review Who’s The Dude?

Het spel is in principe vrij simpel. Je zet een timer van 45 seconden. Degene die aan de beurt is moet een kaartje pakken en de onderstreepte zin hardop voorlezen. Vervolgens moet hij of zij dit uit gaan beelden. Degene die het antwoord als eerste goed geraden heeft, mag het kaartje bij zich neerleggen en degene die aan het uitbeelden is, gaat verder met het volgende kaartje. Dit doe je totdat de 45 seconden om zijn. Iedereen telt zijn aantal geraden kaartjes en vult dit bij het vraagteken in op de scorelijst. Degene die heeft uitgebeeld mag alle geraden kaarten bij elkaar optellen en dit bij het poppetje opschrijven. Dit speel je drie rondes op deze manier. Bij de vierde, en tevens laatste ronde, speel je het ook op dezelfde manier, echter is een geraden kaart dan twee punten waard in plaats van één. Diegene die aan het eind van de vier rondes de meeste punten heeft, heeft gewonnen!

who;s the dude review

Wij vonden dit spel echt ontzettend leuk. Ook onze dochter van tien kon goed meekomen met de vragen binnen de 45 seconden. Wel een minpuntje is dat de pop al een klein gaatje had toen we hem voor het eerst uit de doos haalden. Maar dit was natuurlijk ook gewoon dikke pech! Gelukkig was het snel gefixt en konden we lekker gaan spelen. Wij geven dit spel zeker een GO en zullen hem dan ook zeker nog veel vaker gaan spelen!

who;s the dude review

Who’s the Dude Facts

• Leeftijd: Vanaf 12 jaar ongeveer