2 jaar 3 jaar 4 jaar 5 jaar Rollenspel

{ Review } | De Grill en Leer Barbecue van VTech

Joyce

De zomerse dagen zijn nu echt voorbij. Maar niet voor ons. Wij kunnen, dankzij het speelgoed van onze kinderen, nog even genieten van die zomerse avonden bij de barbecue. Hoe? Mijn kinderen zijn helemaal weg van de grill en leer barbecue van VTech. Wij barbecueën nog even door!

Zomerse avonden en de Grill en Leer Barbecue van VTech

Als ik aan warme dagen denk, dan denk ik ook gelijk aan barbecueën.  Jij ook? Lekker buiten aan tafel zitten met het vlees op de grill. Ik kan daar zo van genieten. Samen aan tafel, lekker eten en genieten van alles om je heen. Die avonden gaan voorlopig niet meer komen. En buiten aan tafel zitten is ook geen optie, maar met deze barbecue van VTech kan je door het spel van je kinderen toch weer een beetje nagenieten van de avonden dat je aan het barbecueën was.

vtech grill en leer

De eerste reactie van de kinderen

De eerste reactie alleen al op de doos is geweldig. “Yes, een eigen barbecue!”. “Mama, mag hij open?”, “Kan ik eindelijk ook zelf vlees bakken”. Nog voor ik antwoord kon geven werd de doos al uitgepakt. En bij mijn moeder thuis (zodat mijn neefjes en nichtje er ook mee konden spelen) was de reactie niet anders. Alle vijf de kinderen wilden hem gelijk uitpakken en in elkaar zetten. Het in elkaar zetten is al een feestje! De kinderen gingen gelijk met alle accessoires spelen en de borden werden neergezet.

En grillen maar!

Zodra de barbecue in elkaar stond, begonnen ze te spelen. Op de grill werd de hamburger gelegd. De kip ging aan het spit en de jongste ging dansen op de liedjes die er te horen waren. Het grappige aan deze barbecue is dat alles erop en eraan zit. Wanneer je gaat grillen en de hamburger aan drukt, gaat de grill nog feller branden. Te leuk! En met de spatels kan je het eten omdraaien en vast pakken. Net als in het echt. Hij laat zelfs realistische geluiden horen wanneer je hem aandrukt! En zo spelen ze er ook mee. Alles wat ze zien in de zomer, doen zij nu na. Inclusief het aanbranden van een stuk vlees. Oeps.

Meerdere functies van de Grill en Leer Barbecue van VTech

Je kan niet alleen lekker barbecue, maar hij leert je ook tellen en de kleuren herkennen. Ook kan hij vertellen wat voor stuk vlees of groente je aan de spit hangt. Erg leuk voor de kinderen die net leren praten. De barbecue heeft 3 verschillende speelstanden en beschikt over 15 melodietjes en 3 gezongen liedjes. Vooral die liedjes zijn in trek bij mijn tweejarige dochter. Er zit ook een volumeknop op, zodat je zelf kan bepalen hoe hard je wil mee genieten van al die geluiden 😉 Genoeg te doen om uren plezier te hebben.

Net echt

Door de 16 accessoires, de geluiden en het licht lijkt het net echt. Je ziet ook aan de kinderen dat ze alles “echt” aan het naspelen zijn. Iemand komt met het “rauwe” vlees. Dat gaat op de barbecue en als het klaar is op de bordjes die op een gedekte tafel staan. Saus erbij (die klinkt als een schudkoker) en eten maar! Mijn jongste van twee is voornamelijk bezig met de liedjes en kan hard lachen wanneer hij “tegen haar praat”. Ook de liedjes vindt ze geweldig en zingt ze al vrolijk mee. De oudste drie (5, 6 en 8 jaar) zijn echt aan het spelen.

reivew De Grill en Leer Barbecue van VTech

Go or no go

Ik en de kinderen vinden hem zeker een GO. En niet alleen voor de aangegeven leeftijd, van twee tot vijf jaar, maar ook de oudste twee vinden hem geweldig! Het enige mindere zijn de wieltjes die niet echt lekker draaien. Je zou hem achter je aan moeten kunnen trekken, maar dat lukt niet. Verder is het een geweldig ding en kunnen ze er uren mee bezig zijn. Vooral de interactie met de barbecue zorgt ervoor dat de kinderen actief ermee bezig blijven. Een aanrader!

De Grill en Leer Barbecue van VTech – Facts

• Leeftijd: 2 tot en met 5 jaar
  • Adviesprijs: € 54,99