10 jaar 11 jaar 12 jaar 13 jaar 14 jaar 15 jaar 16 jaar 8 jaar 9 jaar Gezelschapsspellen

{ Review } | Ticket to Ride London spel

{ Review } | Ticket to Ride London spel review

Wij zijn hier in huis behoorlijk fan van Ticket to Ride. Een van de wat mij betreft leukste spellen voor zowel kinderen als volwassenen. Als ik met de jongens een spelletje speel, dan is het voor mij ook echt geen straf om mee te doen met Ticket to Ride. Dat voelt met andere spelletjes die ik al honderd keer meegedaan soms, maar met Ticket to Ride niet. En het leuke is, er is nu weer een nieuwe versie van Ticket to Ride!

Ticket to Ride Mijn Eerste Reis

Als je kinderen nog wat jonger zijn, dan kun je beginnen met Ticket to Ride Mijn Eerste Reis. Deze is geschikt voor kinderen vanaf 6 jaar.

Ticket to Ride London

Naast de gewone Ticket to Ride versie, waar we al eens een uitgebreide review over geschreven hebben, hebben we nu een nieuwe Ticket to Ride mogen reviewen. Ik heb het over Ticket to Ride London. Deze nieuwste Ticket to Ride versie duurt minder lang en is een stukje kleiner als de originele versie.

spel ticket ride

Ticket to Ride London is een op zich zelf staand spel, oftewel je hebt er het basisspel niet voor nodig. Het is dus geen uitbreiding. Je speelt dit spel ook niet met de bekende treintjes, maar met dubbeldekkers. Je bevindt je tijdens dit spel ten slotte in Londen!

{ Review } | Ticket to Ride London spel

Hoe werkt Ticket to Ride London?

Net zoals bij de gewone Ticket to Ride is het bij dit spel de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten weet te behalen. Punten verdien je onder andere door treinen te bouwen en door je bestemmingskaarten te behalen. Je bestemmingskaarten vertellen je welke routes je dient te bouwen met je dubbeldekker bussen. Het is aan jou om een zo slim mogelijke route te maken, zodat je de meeste punten verdiend.

Dubbeldekker bussen

Dubbeldekkers bouwen kun je door de juiste kleurenkaarten te sparen. Deze kun je van de afpakstapel nemen, of je kiest uit de vijf open kaarten die langs het speelbord liggen. Je hebt voor een route van drie roze vakjes bijvoorbeeld drie roze kaarten nodig. Er zitten ook jokers in het spel, die je voor iedere kleur in kunt zetten.
Bij Ticket to Ride Londen zien we onder andere routes naar Buckingham Palace, Convent Garden of de Big Ben. Super leuk om zo door Londen heen te bouwen!

Korte speluitleg

Ticket to Ride is eigenlijk zo simpel, dat je binnen 5 minuutjes kunt gaan spelen. Je hoeft dus niet eerst een lastige of uitgebreide handleiding door te spitten.

Meer punten verdienen

Tijdens het bouwen van je dubbeldekker bussen is het slim om in de gaten te houden dat je met speciale route-combinaties meer punten kunt verdienen. Op het speelbord zie je de getallen 1 tot en met 5 een aantal keer terugkomen. Als jij het voor elkaar krijgt om bijvoorbeeld alle drieën met elkaar te verbinden door je bussen (zie hieronder een voorbeeld met de blauwe bussen), dan verdien je extra punten op het einde van het spel. Maar houdt er wel ook rekening mee dat je maar een beperkt aantal bussen hebt en je natuurlijk wel ook je bestemmingskaarten moet halen. Kortom: genoeg tactiek in Ticket to Ride London!

{ Review } | Ticket to Ride London spel

Je speel Ticket to Ride London in ongeveer 15 minuten, en dat spreekt ons wel aan! met het spelen van Ticket to Ride Europe ben je zo een uur verder en daar hebben Daan en Jesse niet altijd zin in. De London versie is ideaal om mee te nemen vanwege het compacte formaat en leuk om met opa en oma te spelen vanwege de simpele en korte speluitleg. Wij geven Ticket to Ride London zéker een GO!

• Leeftijd: vanaf 8 jaar
  • Aantal spelers: 2 tot 4 spelers
  • Speelduur: 15 minuten