12 jaar 13 jaar 14 jaar 15 jaar 16 jaar Game reviews

{ Review } | Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order

{ Review } | Marvel Ultimatie Alliance 3: The Black Order
Xenia

Superhelden maar ook de schurken zijn in deze tijd niet meer weg te denken. Denk je aan Marvel, dan heb je er gelijk een hele hoop te pakken! Deze zomer kwam voor de Nintendo Switch Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order op de markt, een exclusieve game voor de Nintendo Switch. Een game met al jouw favoriete Marvel personages! Ik vertel je wat wij van Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order vinden.

Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order

De Marcel Ultimate Alliance-serie keert voor het eerst in 10 jaar terug met een nieuwe game, exclusief voor de Nintendo Switch! Je kunt je eigen ultieme team samenstellen met al jouw favoriete Marvel superhelden. Personages uit de Avengers, Guardians of the Galaxy, X- Men en vele andere personages kun je gebruiken om jouw team samen te stellen. Wat ook leuk is, is dat je samen met je vrienden kunt samenwerken om te voorkomen dat de kosmische tiran Thanos en zijn gewetenloze schurken van de Black Order het universum vernietigen.

Wat vonden wij van de nieuwe Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order

Bij de vraag of wij de nieuwe Marvel game wilde uittesten, heb ik wel even getwijfeld. De aanbevolen leeftijd is namelijk 12 jaar en mijn zoon is pas net 10 geworden. Toch ging ik overstag aangezien hij wel een echte Marvel fan is en ik was na het zien van de eerste beelden ook zelf wel heel benieuwd.
Zelf ben ik eerlijk gezegd niet heel erg thuis in de personages van Marvel. Ik ken ze wel en ook de Spiderman films heb ik gezien. Maar een groot fan ofzo ben ik niet hoor. Toch spelen superhelden bij ons thuis wel een (grote) rol. Zelf zijn ze natuurlijk de grootste superheld of schurk, maar ook in het speelgoed waar mijn kinderen mee spelen komen deze personages voor.

In Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order ga je op een missie om Thanos te dwarsbomen en kom je onderweg verschillende en zeker ook onverwachte confrontaties tegen tussen de populaire Marvel personages.
Je kunt deze game alleen spelen of samen tot wel vier vrienden. Erg leuk weer dat dus een multi-player game is die met vriendjes gespeeld kan worden. Die zijn hier in huis het populairste.

Ook handig is dat je niet online hoeft te zijn om te spelen: ook offline kun je dit spel overal waar je maar wil spelen.

Door de aanduiding van de leeftijd van 12 jaar was ik bang dat er teveel bloed of te heftige taferelen zouden afspelen. Dit is zeker niet het geval! De moeilijkheid zit hem in het spelen van het spel zelf. Heb je een kind jonger dan 12, is hij of zij fan van Marvel en is hij of zij handig met de Nintendo Switch? Dan is het zeker een gaaf spel om te spelen!

Belangrijk: houd er rekening mee dat dit spel in het Engels is.

Meestal kan ik wel heel duidelijk zeggen of het een Go of juist niet is. Mijn zoon was blij verrast toen hij dit spel opeens op zijn Switch zag staan en is fanatiek begonnen met het spel en heeft het meerdere malen met veel plezier gespeeld. Toch wonnen de racespellen of andere Mario spellen het van dit spel. Ik denk dat dit met name ook wel een leeftijds-dingetje is. Dus wat dat betreft klopt de aanbevolen leeftijd van 12 jaar wel :-).

Het spel is super mooi gemaakt en zeker op de televisie zie je de superhelden prachtig weergegeven. Het is super tof dat je het samen met vrienden kan spelen en zo samen Thanos kunt verslaan. Wat ook zeker een pluspunt is, is dat je als je alleen bent kunt wisselen tussen de personages die jij als team hebt samengesteld en de camera voor het beeld in twee standen kunt zetten. Op deze manier ben jij echt de personage en zie je alles dus vanuit zijn oogpunt.

Wat ik wel een minpunt vind, is dat als je het niet op de tv speelt maar dus in de handheld mode, het best wat chaotisch is met spelen. Het is door het kleine scherm best onoverzichtelijk, je moet goed kijken welk personage je nu eigenlijk bent.

Is je kind fan van de personages van Marvel, dan is Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order zeker een GO om aan te schaffen. Hoe gaaf is het om je eigen team samen te stellen en zelf één van de superhelden te zijn. Zeker samen spelen met vrienden die ook fan zijn is een GO waard!

Facts – Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order

• Leeftijd: 12 jaar en ouder
  • Speltype: Arcade