Boeken

{ Boekrecensie } | Het ongelooflijke vreemde voorval in Bizarria

Een vreemd wereldje, dat is Bizarria. De naam zegt het al: niets is wat het lijkt en het is de vreemdste plek op aarde! In het boek ‘Het ongelooflijke vreemde voorval in Bizarria’ word je meegenomen in dit rare wereldje.

‘Het ongelooflijke vreemde voorval in Bizarria’

Het boek ‘Het ongelooflijke vreemde voorval in Bizarria’ zou hét boek zijn voor fans van de Waanzinnige Boomhut-reeks, die toe zijn aan iets meer. Met name meer verhaal en minder illustraties. De Waanzinnige Boomhut boeken vinden Daan en Jesse fantastisch, wel ook zeker vanwege de vele grappige, gekke en leuke illustraties. Maar we waren ook wel erg benieuwd naar een vergelijkbaar boek, maar dan met meer verhaal.

Bizarria

Het boek begint met te beschrijven hoe Bizarria er nu eigenlijk uit ziet. Hierbij moet je denken aan een bodemloze rivier, een tunnel naar nergens en er wonen pratende ratten, vegetarische piranha’s, onzichtbare families en nog veel meer. Niets is wat het lijkt, daar komt het op neer.

Het verhaal

Het verhaal gaat over Kipper, Tobias en Cimfonie. Op een dag ontdekken zij dat er iets geks aan de hand is. Steeds meer mensen gedragen zich ineens zorgwekkend normaal. Ja, normaal! Want normaal, dat hoort niet in Bizarria natuurlijk. Bizarria dreigt een oersaaie, doodgewone plek te worden. Maar wat is er aan de hand? Wie zit hier achter en hoe kan het opgelost worden? Kipper, Tobias en Cimfonie gaan op onderzoek uit, want zij willen wel eens weten wat er allemaal gebeurd. Ze gaan hierbij de strijd aan met Hinderman Zwart, een griezelige wetenschapper.

Het boek is erg leuk voor lezers met een goede fantasie. Het is maf, grappig en vreemd, dus daar moet je kind van houden. Als je kind fan is dan is er goed nieuws, want in het najaar 2019 verschijnt het tweede boek: ‘Het ongelooflijk enge voorval in Bizarria’.
Ik merk wel dat Jesse voor nu nog de voorkeur geeft aan boeken met meer illustraties, omdat hij dat leuker lezen vindt. Het verhaal zelf vond hij leuk en grappig, maar hij miste wat meer plaatjes tussendoor.

Leeftijd: 8 – 12 jaar
Aantal pagina’s: 256
Prijs: 15.99 en te koop via bol.com