Gastblog Kerst Uitstapjes met je kids

{ Review } | Onvergetelijke Avonturen met Disney On Ice

Anne

Geschreven door Anne, gastblogger bij Go-or-No-Go.nl, Boyslabel en Girlslabel.
Anne

Je favoriete Disney figuren die je meenemen in een onvergetelijke magische show die je haast doen vergeten dat iedereen schaatst. Dat is “Disney On Ice” en ook dit jaar kun je deze betoverende show weer gaan bekijken. Dit weekend (15-16 dec) in Ahoy en vanaf 22 december in de jaarbeurs in Utrecht!

Magie op het ijs!

Een vleugje magie on ice! Disney weet als geen ander de mensen te betoveren met een wervelende show! Alles ademt Disney en iedereen is zo aardig. Voor de show start kun je op het plein gebruik maken van de diverse plekken om wat te drinken en wat merchandise kopen. Want daar is Disney goed in! Ze hebben prachtige artikelen te koop: echte musthaves. Van knuffels tot t-shirts. Mijn kinderen laten hun blik als snel vallen op een beker met chrushed ice. De werknemers zijn allemaal internationaal en de voertaal is dan ook Engels, maar iedereen is zo aardig. Ook hier krijg ik al een Disney gevoel! Ik weet niet of jullie wel eens in  zijn geweest maar daar heb je dit gevoel ook! Ik zou bijna mijn Minnie Mouse oren opzetten! Je kan ook online het e.e.a al bestellen en dan ligt het op je stoel al klaar! Heel handig, dan hoef je die enorm lange rijen niet in.

Steeds een andere filmwereld

Na een korte warming-up dans begint de “Disney on Ice” show en alle karakters zijn aanwezig hoor! We worden meegenomen van het ene bekende verhaal in het andere! En nee, je wordt niet teleurgesteld want het ene verhaal is nog mooier dan het ander. Met licht en wat subtiele veranderingen weten ze telkens een hele andere (film)wereld neer te zetten. De schaatsers gebruiken het hele ijs, waardoor er voor iedereen in de zaal wat te zien is, waar je ook zit. Het zijn wel gewoon klapstoeltjes (als op een vliegveld) dus als je lang bent is het verstandig om een ticket aan de voorkant of gangpad te bemachtigen!

Alle grote karakters van Disney op het ijs!

The Lion King zag er zo indrukwekkend uit en dan die ge-wel-dige kostuums. Echt niet normaal! En zo ook met Finding Dory, waar mijn dochter fan van is! Uiteraard zijn ook de prinsessen en niet te vergeten de prinsen er! En vergeet ik nu nog Micky en Minny Mouse en Goofy? Dit waren de gastheren van de avond die steeds alles aan elkaar praten. Ik bedoel maar: Mickey is 90 jaar geworden dit jaar, maar hij vliegt nog over het ijs ;-)! De liedjes zijn allemaal de originele Nederlandse nummers uit de films, zo kun je heerlijk meezingen. Als slot stuk is daar uiteraard Frozen. Alle meisjes beginnen te klappen (er waren sowieso een hoop Elsa’s en Anna`s  in de zaal). Die film is zo enorm succesvol, dat ze ook bijna de hele film naspelen en wel drie nummers er uit zingen! Ja ook die bekende Laat het Los! Vuurwerk, echte sneeuw: ja dat is de magie van Disney! Soms vergeet je gewoon dat alles op de schaats wordt gedaan! Mooie pirouettes en de trucs zijn een lust voor het oog om naar te kijken!

Meet & Greet

Als kers op de taart mochten wij achteraf nog even Mickey en Minnie ontmoeten!

De show duurt 1 ½ uur en dat vliegt werkelijk voorbij. Toch was ik blij de onze drie jarige peuter er niet bij was. De show was wat later begonnen en duurde tot 21.15: dat is best laat voor mijn kinderen. Maar beiden waren zo blij en ik moet zeggen dat ik helemaal zin kreeg in kerst. Ik denk dat ik vandaag alle Disney films ga bekijken 😉

Als je nog naar “Disney on Ice” wil gaan dit jaar, kijk dan hier voor meer informatie over de tickets. Als je benieuwd bent naar meer “Disney on Ice” magie, bekijk dan ook onze review van vorig jaar.

♥ ♥ ♥ Op Go or No Go wordt gebruik gemaakt van bol.com affiliate links. Dit betekent dat als jij op een van de links klikt, wij daar mogelijk commissie over krijgen. Het kost jou niets extra, maar het levert ons wel wat op. Ook krijgen wij soms betaald of we krijgen een product in ruil voor een blogpost. Onze mening blijft hierdoor nog steeds onveranderd en eerlijk. Voor meer informatie kun je de disclaimer doorlezen. ♥ ♥ ♥