4 jaar 5 jaar 6 jaar Gastblog Gezelschapsspellen

{ Review } | 10 spellen in 1 met Mijn Grote Boomgaard van HABA

Als het aan mijn oudste ligt, is hij het liefst de hele dag spelletjes aan het spelen. Bordspellen, kaartspellen, ipad-spelletjes, hij vindt het allemaal fantastisch. Mijn Grote Boomgaard van HABA was dan ook een schot in de roos. Met veel plezier hebben we deze spelletjesverzameling getest.

Mijn Grote Boomgaard

10 spellen in 1

Van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat kan mijn zoontje zich vermaken met spelletjes.  Het liefst natuurlijk met één van ons. Maar zo af en toe ben ik wel klaar met het oneindige herhalen van dezelfde spelletjes. Het was dan ook een verademing om een spel te ontvangen waar je diverse kanten mee uit kunt. Mijn Grote Boomgaard bevat namelijk wel 10 verschillende spellen. Veel mensen kennen het originele spel Boomgaard van HABA wel. Een spelletje waarbij je samen moet werken om de raaf te snel af te zijn die de vruchten uit de boomgaard wil stelen. Uiteraard zit dit spel ook in deze spellendoos, maar daarnaast zitten er nog 9 extra spellen in. We hadden dus genoeg te doen.

Van een eenvoudig memo-spel tot een dobbelspel, in deze spelletjesdoos vind je het allemaal. Favoriet was hier een dobbelspel genaamd ‘Voorraad voor de winter’. Een eenvoudig dobbelspel wat je met vier spelers kunt spelen en waarbij je fruit verzameld in een mandje. Het spelletje was steeds binnen tien tot vijftien minuten klaar en dat is voor een vierjarige eigenlijk precies goed. Zo kon meneer zijn concentratie er goed bij houden en werd er snel een eindresultaat bereikt.

ervaringen Mijn Grote Boomgaard

Diverse niveau’s

Wat de spellen in deze verzameling extra leuk maakt, is de diversiteit in niveau.  De spellen zijn allemaal geschikt vanaf een leeftijd van 3 jaar. Echter hebben enkele spellen mogelijkheden om het niveau aan te passen. Zo kun je een spel aanpassen aan de leeftijd en ontwikkeling van je kind. Wij begonnen de spellen steeds op de eenvoudigste manier en zodra we de spelregels onder de knie hadden speelden we, waar mogelijk, een variant. Zo blijven de spellen uitdagend en leuk voor alle kinderen (tot een jaar of 6/7) in het gezin.

Go or No Go?

Wij vinden Mijn Grote Boomgaard een absolute Go. Voor een gemiddelde verkoopprijs van 49,95 heb je wel 10 verschillende spellen. De spellen zijn uitermate geschikt voor kinderen vanaf 3 jaar en ze duren niet te lang. Wij hebben er erg veel plezier van en ik ben ervan overtuigd dat ieder gezin dit ook zal hebben.