- Mijn Verhuizing en de Zoektocht naar de Perfecte Verlichting - 26 november 2024
- { Review } | Glow it! Squishy Maker By Doctor Squish - 17 november 2024
- 5 spelletjes en manieren om Pakjesavond en Sinterklaas te vieren - 6 november 2024
Als blogger krijg je behoorlijk vaak te maken met reclame. Je maakt soms zelf reclame, of je wordt gevraagd om reclame te maken. Dat kan op allerlei manieren zijn en ik vertel je er in dit artikel alles over.
Persbericht
De meest voorkomende vorm van reclame richting een blogger is een persbericht. In een persbericht vertelt het bedrijf over zijn of haar product of dienst, in de hoop dat het persbericht jou aanspreekt. Hierover kan een blogger iets plaatsen op haar blog of op social media. Soms kun je als blogger reageren op een persbericht met de vraag om het product te mogen uittesten voor een review. Bij speelgoed is dit vaak het geval, want het schrijft een stuk makkelijk als je het spel of het speelgoed ook daadwerkelijk hebt getest. In ons geval doen we dat natuurlijk door er een Go of een No Go aan te geven.
Een andere mogelijkheid is dat een bedrijf een blog tegenkomt via tussenbureaus zoals Bloggersbenelux.com. Vanuit daar wordt dan een samenwerking opgestart.
Visitekaartjes
Als blogger en als bedrijf maak je reclame via je visitekaartjes. Door deze mee te nemen naar events (wat ik nog wel eens ooit vergeet overigens) kun je aan interessante mensen je kaartje geven. Op deze manier blijf je bij iemand in gedachten en kan diegene nog eens contact met je opnemen. Maak je visitekaartje zo opvallend of uniek mogelijk, dan blijft hij extra goed hangen! Je visitekaartjes kun je gemakkelijk online ontwerpen, bijvoorbeeld bij reclameland. Daar kun je trouwens ook leuke flyers of posters laten maken voor je bedrijf, maar ook voor jou als blogger. Dat is in ieder geval wel erg uniek!
Reclame door een winactie
Een andere manier voor een bedrijf om reclame te maken is door samen met een blogger een winactie op te zetten. Het bedrijf sponsort het product en de blogger plaatst de winactie op haar blog en/of social media. Door het bereik van de winactie krijgt het product dat je weggeeft veel aandacht; super mooi voor het bedrijf dus! Helemaal als het product goed aansluit bij de doelgroep van de blogger. In mijn geval zie je vaak winacties met speelgoed of leuke dagjes uit voor het gezin. Die passen perfect bij de bezoekers van Go or No Go.
(Uitgelichte foto via Shutterstock)
♥ ♥ ♥ Op Go or No Go wordt gebruik gemaakt van affiliate links. Dit betekent dat als jij op een van de links klikt, wij daar mogelijk een kleine commissie over krijgen. Het kost jou niets extra, maar het levert ons wel wat op. Met deze opbrengsten kunnen we deze website onderhouden. Ook krijgen wij soms betaald voor een artikel of we krijgen een product in ruil voor een blogpost. Onze mening blijft hierdoor nog steeds onveranderd en eerlijk. Voor meer informatie kun je de disclaimer doorlezen. ♥ ♥ ♥
No Comments