10 jaar 11 jaar 7 jaar 8 jaar 9 jaar Boeken

{ Boekrecensie } | De Waanzinnige Boomhut van 91 verdiepingen

De favoriete boekenreeks van mijn jongens én van vele andere kinderen heeft er weer een splinternieuwe versie bij: De Waanzinnige Boomhut van 91 verdiepingen! Ken je de Waanzinnige Boomhut boeken nog niet? Lees dan zéker verder, want jouw kind gaat hier super blij van worden!

De Waanzinnige Boomhut van 91 verdiepingen

De waanzinnige boomhut van 91 verdiepingen is deel 7 in deze boekenreeks. Inmiddels zijn er al ruim 800.000 boeken van deze reeks gekocht, bizar veel dus! Kenmerkend aan de Waanzinnige Boomhut boeken is dat ieder nieuw boek 13 nieuwe verdiepingen bevat. Dus de Waanzinnige Boomhut begon ooit met 13 verdiepingen, werd toen uitgebreid naar 26 verdiepingen, en toen naar 39, 52, 65, 78 en nu dus 91 verdiepingen. Nu denk je misschien; waarom zou je elke keer een boek kopen met maar een paar nieuwe bladzijdes…maar zo zit het gelukkig niet. Ieder boek is volledig nieuw en de boomhut wordt dus steeds groter, maar is ook iedere keer weer helemaal nieuw.

Onderzeebootbroodje

In De Waanzinnige Boomhut draait het verhaal om Andy en Terry. Zij nemen je mee in hun gigantische boomhut waar allerlei coole verdiepingen in zitten. In eerdere boeken kom je bijvoorbeeld een bowlingbaan tegen, een zwembad met reuzenhaaien, een snoepjesmachine, een geheim laboratorium en ga zo maar door. In deze nieuwste Waanzinnige Boomhut kom je op de 92 verdiepingen ook weer knotsgekke dingen tegen: draai rondjes in de krachtigste draaikolk ter wereld, spel aan op een onbewoond eiland, maak een reisje met een onderzeebootbroodje, kom in een reuzenspinnenweb, kom op bezoek bij een waarzegster en…besluit of je nu wel of niet op een geheimzinnige grote rode knop zult drukken.

369 bladzijden

De boeken van De Waanzinnige Boomhut kenmerken zich door de vele zwart/wit illustraties. De boeken zijn lekker dik en de boomhut met 92 verdiepingen heeft maar liefst 369 bladzijden. Nu denk je misschien; dat is veel te veel voor mijn kind…maar dat is het vast en zeker niet! De bladzijdes bevatten namelijk relatief weinig tekst, sommige zelfs geen tekst of enkele regeltjes. Dat komt door de vele super leuke illustraties die het boek ontzettend aantrekkelijk maken voor kinderen. Niets is te gek in dit maffe boek en ik hoor Daan en Jesse dan ook vaak hard op giechelen.

2019

Zal ik jullie alvast heel goed nieuws verklappen? Helemaal achterin het boek staat een tekening van een groot bouwterrein, waar we tegen een groot hek en allerlei hijskranen aankijken… “De Waanzinnige Boomhut van 104 verdiepingen: verschijnt in 2019!” Er komt dus gelukkig ook een 8e deel van deze geweldige reeks, maar daar moeten we nog even geduld voor hebben. Gelukkig kun je wel even vooruit met de eerste 7 delen! 🙂

Update: er is inmiddels een boomhut met 117 verdiepingen!

• Leeftijd: Vanaf 7 jaar en ouder
  • Verschijndatum: februari 2018