“Extra! Extra! Read all about it!”

nieuwsbrief
Linda - Go or No Go

Waarschijnlijk ken je deze kreet wel ergens van. Hij ontstond al ergens halverwege de 19e eeuw, toen de krant ‘s ochtends vroeg gedrukt werd en in een klein gebied verspreid. Als er dan halverwege de dag iets heel belangrijks gebeurde, werd er razendsnel een ‘extra’ editie gedrukt. Om kenbaar te maken dat er een ‘extra’ verschenen was, schreeuwden de krantenjongens het uit: “Extra! Extra! Read all about it!”. Iedereen die het hoorde wist dat er iets heel belangrijks aan de hand moest zijn, en zo werden deze ‘extra’s’ meestal als een malle uitverkocht.
De opkomst van de radio aan het begin van de 20e eeuw, maakte de ‘extra’ overbodig; belangrijk nieuws kon direct worden uitgezonden. Je zult je inmiddels misschien afvragen: “Waarom deze geschiedenisles?” Nog even geduld, het komt eraan. Oh; het is trouwens ook de titel van een liedje van de Jaynetts uit 1969 😉

De ‘extra’ anno nu

Tegenwoordig worden er dus geen ‘extra’s’ meer gedrukt. Internet heeft veel gedrukte kranten zelfs helemaal om zeep geholpen. We krijgen nu alles wat nieuw, bizar of interessant is 24/7 van alle kanten digitaal door onze strot geduwd. En daar ligt meteen de kern van dit verhaal: het is teveel. We krijgen zoveel informatie naar ons toegesmeten van zoveel verschillende bronnen, dat we op de één of andere manier moeten filteren wat we wel of niet willen zien. Facebook ‘helpt’ daarbij met zijn EdgeRank, Twitter doet het met hashtags, en bij veel online nieuwsdiensten kun je zelf een soort ‘mijn nieuws’ instellen. Maar naast het nieuws lezen veel mensen graag ook een stukje human interest, een stukje opinie, een stukje advies en/of gewoon een leuk stukje. En dat is wat wij bloggers allemaal bieden! Geen dank; we doen het graag. Maar hoe worden onze literaire pareltjes opgemerkt tussen al het nieuwsgeweld? Wel, door: “Extra! Extra! Read all about it” te roepen.

Hoe dan?!

De hedendaagse versie van de ‘extra’ noemen we: ‘nieuwsbrief’. De naam is verschrikkelijk oubollig en hij dekt ook niet helemaal de lading, maar een nieuwsbrief is voor bloggers een ideale manier om op ieder gewenst moment heel hard: “Extra! Extra! Read all about it” te roepen. Yep, ik hoor je al verzuchten: “Moet dat óók nog? Daar heb ik toch helemaal geen tijd voor”. Maar let op: als je één keer wat tijd eraan besteed, kun je je nieuwsbrief 100% automatiseren zodat je er helemaal geen tijd meer aan kwijt bent. Ja, echt. GEEN tijd.

Wat heb je nodig?

Eigenlijk maar twee dingen: een stukje software en een e-maillijst. Op allerlei platforms kun je eenvoudig een gratis nieuwsbrief opmaken, instellen en versturen. Zoek er een uit die het beste past bij jouw wensen en kennis, liefst met een ruime keuze in gratis nieuwsbrief templates en huppakee! Je nieuwsbrief is in no-time gerealiseerd. nu nog een e-maillijst. De betere platforms bieden je standaard aanmeldformuliertjes die je zó kunt integreren in je website, of je kunt natuurlijk zelf iets knutselen.

Blog foto via Shutterstock.





♥ ♥ ♥ Op Go or No Go wordt gebruik gemaakt van affiliate links. Dit betekent dat als jij op een van de links klikt, wij daar mogelijk een kleine commissie over krijgen. Het kost jou niets extra, maar het levert ons wel wat op. Met deze opbrengsten kunnen we deze website onderhouden. Ook krijgen wij soms betaald voor een artikel of we krijgen een product in ruil voor een blogpost. Onze mening blijft hierdoor nog steeds onveranderd en eerlijk. Voor meer informatie kun je de disclaimer doorlezen. ♥ ♥ ♥

 



Reacties

Reacties

No Comments

    Leave a Reply

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.