3 jaar 4 jaar 5 jaar 6 jaar Gezelschapsspellen

{ Review } | Dansen en springen met Bunny Hop Party

Spelletjes die je op de grond speelt zijn eigenlijk mijn favoriet. Ik vind het heerlijk om met de jongens lekker op een groot kleed te zitten op de grond en een spelletje te spelen.

Een spel wat daar uitermate geschikt voor is, is Bunny Hop Party. Naast lekker gezellig op een kleedje zitten komt er ook nog eens de nodige beweging bij kijken. Twee vliegen in één klap!

Paula Paprika

In het midden van de spelers staat een grote konijnenheuvel met daarin de wortel van Bunny. Om de konijnenheuvel heen liggen allemaal grondkaarten, met daarop allerlei soorten groenten en fruit. Dat zijn alle vriendjes van Bunny. Zo hebben we Paula Paprika, Peter Paddenstoel en Froukje Framboos. Naast deze vriendjes zijn er ook een paar vriendjes die de spelers graag voor de gek houden. Zo heb je de Purm, een worm verkleed als paddenstoel en de Slaprika, een slak verkleed als sla.
Deze grondkaarten liggen natuurlijk omgedraaid, zodat je niet kunt zien welk vriendje waar ligt.

review bunny hop party
img_1989

Elektronische konijnenheuvel

Als je het spel aan zet, worden er vanuit de elektronische konijnenheuvel opdrachten gegeven aan de spelers. Iedere ronde is er 1 opdracht. Een opdracht kan bijvoorbeeld zijn dat alle spelers moeten huppelen op één been, moeten dansen of op handen en voeten lopen. Of natuurlijk hoppen als een konijntje! Zolang de muziek loopt, voer je de opdracht uit. Zodra de muziek stopt, wordt er door de konijnenheuvel verteld naar welk vriendje hij op zoek is. Vervolgens mag de speler die aan de beurt is een grondkaart omdraaien. Heb je het fout? Dan wordt de kaart weer omgedraaid en is de volgende aan de beurt.
Heb je het juiste vriendje gevonden? Dan mag je een wortelfiche in je bakje leggen. Alles wordt begeleid door de pratende konijnenheuvel.

img_1782
img_1772

Vervolgens mogen alle spelers, behalve diegene die het vriendje gevonden had, rond de konijnenheuvel komen zitten. En dan wordt het spannend, want van vreugde gaat Bunny’s wortel uit de konijnenheuvel springen! En dat gaat best wel snel!
Wie de wortel vangt, krijgt een extra wortelfiche. En dan is het tijd voor een nieuwe ronde.
De konijnenheuvel bepaald zelf wanneer het spel afgelopen is en wanneer alle spelers hun wortels mogen gaan tellen. Wie de meeste worteltjes verzameld heeft, is de winnaar.

img_1792
img_1802

Van augurk naar komkommer

Er zit trouwens wel een klein foutje in Bunny Hop Party. Daar kwamen Daan en Jesse zelf achter. In de speluitleg staan alle groente- en fruitvriendjes met namen, zodat je ze kunt leren kennen. Maar enkele namen zegt de konijnenheuvel anders dan dat ze in het boekje staan. Zo wordt Audrey Augurk in het spel ineens Connie Komkommer (het plaatje kan overigens best zowel een augurk als komkommer zijn), Froukje Framboos wordt in het spel Francien Framboos  en Peter Paddenspel wordt genoemd als Charly Champignon.

img_1987

1 speler

Ook is dit spel te spelen door 1 speler. Om te beginnen vind ik het erg leuk dat ze deze spelvariant mogelijk hebben gemaakt! Dat zie je niet vaak bij dit soort spellen en ik kan me voorstellen dat daar best behoefte aan is!
Als er met 1 speler wordt gespeeld, zet je Bunny Hop in de 1 speler modus. Het spel lijkt vervolgens veel op de variant voor meerdere spelers, met als grote verschil dat er tijdens het omdraaien van de grondplaten tegen de tijd wordt gespeeld. Vind je binnen de tijd het juiste vriendje? Dan verdien je een worteltje.

review bunny hop party

Bunny Hop Party is een vrolijk spel waarmee er veel wordt gelachen en bewogen. De adviesleeftijd van het spel is voor kinderen van 4 tot 8 jaar. Ik denk dat het vooral tot en met 6 jaar een leuk spel is, daarna wordt het denk ik iets te simpel. Door het zoeken van de vriendjes tussen de grondplaten wordt het geheugen van kinderen aangesproken. De opdrachten en natuurlijk de springende wortel maken daarnaast dat het spel verrassend is en leuk blijft. Het feit dat het spel ook voor 1 kind te spelen is, is wat ons betreft echt een pluspunt. Wat ons betreft dus een GO.

ervaringen bunny hop party

Aantal spelers: 1 – 6 spelers
Leeftijd: 4-8 jaar, al raden wij het aan tot en met 6 jaar.