5 jaar 6 jaar 7 jaar Gezelschapsspellen

{ Review } – Poepspel van Identity Games

Poepspel is een leuk en spannend en grappig spel

Wij mochten het Poepspel van Identity Games gaan reviewen! Ook wel het droppel spel genoemd trouwens. Wat een feest, want het is natuurlijk een super grappig spel. Toen Daan en Jesse de doos van het spel zagen, moesten ze al erg hard lachen en toen moest het spel nog beginnen!Toen Jesse vervolgens letter voor letter het woord Poepspel gelezen had, kwamen ze natuurlijk al helemaal niet meer bij. Voordat we begonnen hebben we al flink moeten lachen, en dat hield tijdens het spelen ook niet meer op.

We beginnen even met de pluspunten en minpunten van het poepspel.

Pluspunten van het Poespel

* De drollen zijn erg grappig
* Het spel laat je kind snel en logisch nadenken
* Het scheetkussen maakt het nog eens extra leuk

Nadelen van het poepspel

* Er zou een app van het Poepspel moeten zijn, maar helaas is deze op dit moment nog niet beschikbaar. Deze wordt echter zo snel mogelijk toegevoegd in de App Store.
— Update januari 2016: Inmiddels is de Poepspel app beschikbaar in de iTunes store: klik hier! —
* De elastiek van de drolletjes zit bij een volwassene niet echt lekker, hij is wat te strak dan.

Het Poepspel

Het Poepspel is een erg grappig, hysterisch en snel spel. Het is de bedoeling dat de spelers continu, zo snel mogelijk, kaart op kaart leggen. Hierbij moet er een volgorde van kaarten aangehouden worden, namelijk: Toiletpot – Drol – Wc papier – Handen wassen. Herkenbaar, toch?

Om te beginnen krijgt dus elke speler een aantal kaarten. Hoe minder spelers, hoe minder kaarten je uit deelt. (zo gebruik je met 2 of 3 spelers alleen de kaarten met 2 of meer vliegen op de achterkant. Met 4 spelers gebruik je alle kaarten) De eerste kaart is altijd een oranje toilet. Vervolgens legt de snelste speler er de volgende kaart op, de drol, máár wel in een andere kleur. Het spel heeft 3 kleuren kaarten: blauw – groen – oranje. Op de oranje-toilet-kaart komt dus een groene of blauwe drol.

Spelers hoeven niet op elkaar te wachten, je legt zo snel mogelijk je eigen kaart neer. Zodra een speler niets meer kan of al zijn kaarten zijn op, kan hij op het scheetkussen slaan. Deze speler heeft dan gewonnen. Vervolgens gaan de andere spelers tellen hoeveel kaarten ze nog over hebben. Diegene met de meeste kaarten over, verliest de ronde en krijgt een drol op zijn hoofd.
Na 5 rondes is het spel afgelopen en diegene met de meeste drollen op zijn hoofd, heeft verloren.

Go or No Go?

Daan en Jesse vonden het een erg leuk spel en vooral de drollen zorgen voor hilarische momenten. Het is een leuk gezelschapsspel voor een leuke prijs. Van ons krijgt het Poepspel dan ook zeker een GO!
Oh ja, zéker ook voor volwassenen is het Poepspel als drankspel uitermate geschikt 🙂

Leeftijd: volgens de doos vanaf 6 jaar, maar Daan en Jesse van 5 kunnen er al prima mee spelen!
Aantal spelers: 2 – 4 spelers